‌کاهش 3 درصدی صید ماهیان استخوانی در گیلان ‌

سه‌شنبه ۱ اردیبهشت ۱۳۹۴  ۰ نظر   ۴۲ بازدید

‌کاهش 3 درصدی صید ماهیان استخوانی در گیلان ‌
معاون صید اداره کل شیلات استان گیلان گفت: در مجموع در فصل صید 93 و 94، سه هزار و 730 تن انواع ماهیان استخوانی از دریای خزر صید شد.
مهندس اکبر ایلدرم با پایان یافتن فصل صید گفت: در فصل صید 93 و94 سه هزار و 730 تن انواع ماهیان استخوانی از دریای خزر توسط 51 شرکت تعاونی و 4 هزار صیاد صید شده است‌.
وی ادامه داد: از ۲۰ مهرماه سال گذشته تا 25 فروردین سالجاری 20 هزار مرتبه پره‌کشی صورت گرفت و سرانه صید هر شرکت تعاونی به صورت میانگین 73 تن بوده است‌.
ایلدرم‌ افزود: از مجموع 3 هزار و 730 تن ماهی استخوانی صید شده، 320 تن ماهی سفید معادل 81 درصد، 605 تن ماهی کفال معادل 16 درصد و بقیه سایر گونه‌ها بوده است.

معاون صید اداره کل شیلات استان گیلان خاطرنشان کرد: ارزش ریالی این میزان ماهی صید شده 785 میلیارد ریال بوده است، هر چند که از نظر ارزش اقتصادی نسبت به سال قبل به دلیل افزایش قیمت‌ها شاهد کاهش نبودیم اما در میزان ماهیان استخوانی صید شده کاهش 3 درصدی را در فصل صید سالجاری شاهد بوده‌ایم.

وی مهمترین دلایل کاهش صید را برودت هوای سرد بیان کرد و گفت: دمای آب سواحل در طول صید از 12 درجه بیشتر نشد، همچنین این سرما سبب شد که شاهد مهاجرت کامل ماهیان به سواحل نباشیم و 30 درصد ماهیان به رسیدگی کامل جنسی نرسند و تعداد روزهای کولاکی در فصل صید صیادان را از دریا رفتن منصرف کرد که همه این امور باعث شد که در فصل صید جاری شاهد کاهش 3 درصدی صید باشیم.
منبع: ایسنا

دیدگاه خود را بیان کنید