توسعه شیلات موجب اشتغال و تولید می‌شود

چهار‌شنبه ۲ اردیبهشت ۱۳۹۴  ۰ نظر   ۳۸ بازدید

توسعه شیلات موجب اشتغال و تولید می‌شود
فرماندار ساوه گفت: توسعه شیلات و آبزی‌پروری اشتغال پایدار و تولید را در پی دارد.
بهاروند در جریان بازدید از مزرعه پرورش ماهیان خاویاری در نزدیکی جاده سد الغدیر و استخر دو منظوره پرورش ماهی در قره‌چای ساوه اظهار داشت: توجه به این مهم علی‌رغم کاهش بیکاری تامین سلامت غذایی را نیز به دنبال دارد.
وی با اشاره به وجود استعدادهای مطلوب ساوه در امر آبزی‌پروری تصریح کرد: نزدیکی به پایتخت و عرضه تولیدات به بازار تهران می‌تواند درآمد خوبی عاید تولید‌کنندگان کند.
وی بیان داشت: در مجموعه کشاورزی ساوه اقدامات خوبی انجام شده، اما در بحث شیلات و توسعه آن جای کار زیادی وجود دارد.
فرماندار ساوه ادامه داد: سیاست دولت افزایش اشتغال و تولید کمی و کیفی است از این رو با ارائه تسهیلات بانکی از کارآفرینان حمایت می‌کند.

بهاروند با اشاره به ضرورت ارائه تسهیلات بانکی برای توسعه شیلات افزود: این مهم می‌تواند گره از کار تولید‌کنندگان باز کند.

وی ادامه داد: همگان انار را در پهنه گیتی با برند این شهرستان می‌شناسند، علی‌رغم این که باید برای صادرات بیشتر این محصول به بازارهای جهان به تولید کمی و کیفی پرداخت، نباید از سایر بخش‌های کشاورزی نیز غافل ماند.

فرماندار ساوه افزود: اهمیت به تولید پسته، زیتون و سایر محصولات در این شهرستان با توجه به خشکسالی سال‌های اخیر که احتیاج به آب کمتری دارند، ضروری است.

بهاروند با بیان این که سال گذشته بیش از نصف انار تولیدی ساوه به خارج از کشور صادر شد، اظهار کرد: باید بتوانیم سهم این میوه را در جهان افزایش دهیم.

وی بیان داشت: توجه به بخش کشاورزی برای تامین امنیت غذایی، اشتغال و رشد اقتصادی بسیار ضروری است.

فرماندار ساوه با اشاره به نام‌گذاری سال جدید از سوی رهبر معظم انقلاب با عنوان دولت و ملت، همدلی و همزبانی گفت: این شعار رمز و راز پیشرفت و توسعه یک جامعه، دولت و ملت است.

بهاروند ادامه داد: برای توسعه در زمینه‌های مختلف باید مسئولان و مرم با یکدیگر هماهنگ و متحد باشند تا موانع را به راحتی پشت سر بگذارند.

حسین عبدالحی، معاون توسعه آبزی‌پروری سازمان شیلات، مرتضی افراسیابی مدیرکل تولید آبزیان آب شیرین سازمان شیلات ایران و ناصر کرمی‌راد مدیرکل دفتر بازسازی ذخایر آبزیان شیلات ایران از مزرعه پرورش ماهیان خاویاری در نزدیکی جاده سد الغدیر و استخر دو منظوره پرورش ماهی در قره‌چای ساوه بازدید و با موانع و مشکلات پیش‌روی توسعه آبزی‌پروری این شهرستان آشنا شدند.
منبع: فارس

دیدگاه خود را بیان کنید