اختصاص هزار میلیارد تومان از منابع صندوق توسعه ملی به شیلات

چهار‌شنبه ۲ اردیبهشت ۱۳۹۴  ۰ نظر   ۳۶ بازدید

اختصاص هزار میلیارد تومان از منابع صندوق توسعه ملی به شیلات
معاون سازمان شیلات ایران گفت: آبزی‌پروری با هشت درصد در سال بیشترین رشد در میان بخش‌های مختلف کشاورزی در سطح جهان داراست و این میزان در ایران به 13 درصد در سال می‌رسد.
حسین عبدالحی در حاشیه بازدید از دو مجتمع تولید پرورش ماهی در ساوه با بیان اینکه میزان تولید آبزیان در دنیا سالانه 90 میلیون تن است، اظهار کرد: تولید آبزیان در ایران در مقایسه با صید صیادان 46 به 54 درصد است.
وی با بیان اینکه در اکثر استان‌های کشور تولید ماهی خاویاری انجام می‌شود، افزود: در سال‌ جاری هزار میلیارد تومان از منابع صندوق توسعه ملی برای شیلات در نظر گرفته شده که فرصت خوبی برای افزایش تولید و توسعه آبزی‌پروری است.
به گفته عبدالحی با حمایتی که دولت تدبیر و امید به حوزه آبزی‌پروری داشته است، توانسته‌ایم در سال گذشته هزار کیلوگرم خاویار پرورشی صادر کنیم. از این رو صادرات گوشت ماهیان خاویاری و خاویار، بخش خوبی را در میان صادرات سایر آبزیان کشور به خود اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه بیشترین میزان صادرات خاویار به کشورهای اروپایی و امارات صورت می‌گیرد، افزود: در برنامه ششم توسعه باید تولید گوشت ماهیان خاویاری به سالانه ۱۰ هزار تن و خاویار به ۱۰۰ تن برسد.

عبدالحی با بیان اینکه اعتبارات آبزی‌پروری محدود است، اظهار کرد: در سفر به استان‌های مختلف کشور ضمن بررسی ظرفیت‌ها و مشکلات، پشتیبانی‌های لازم صورت گرفته و بازدید کارشناسان از طرح‌های موفق آبزی‌پروری در استان‌های مختلف، تاثیر مهمی در بهبود روند بهره‌وری دارد.

به گفته وی نگاه سازمان شیلات در دولت یازدهم این است که از سمت مصرف آب شیرین به آب شور حرکت و در مصرف آب صرفه‌جویی کنیم.
منبع: ایسنا

دیدگاه خود را بیان کنید