دانشگاه شیراز می‌تواند مشکلات تحقیقاتی شیلات کشور را حل کند

چهار‌شنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۴  ۰ نظر   ۴۶ بازدید

دانشگاه شیراز می‌تواند مشکلات تحقیقاتی شیلات کشور را حل کند
معاون پژوهشی دانشگاه شیراز گفت: می‌توانیم با امکانات پژوهشی خود مشکلات اقیانوس‌شناسی و تحقیقات شیلات کشور را حل کنیم.
حمد عریان در مراسم افتتاحیه سومین کنفرانس ماهی‌شناسی ایران با بیان اینکه دانشگاه شیراز می‌تواند به نهادها و بخش‌های خصوصی در زمینه‌های مربوط به ماهی کمک کند، افزود: حتی دانشجویان این دانشگاه نیز می‌توانند با دانش خود در توسعه تعاونی‌های تولید ماهی نقش داشته باشند.
وی با اشاره به مصرف کم گوشت ماهی در کشور، خاطرنشان کرد: باید فکری به حال رژیم غذایی جامعه بکنیم.
معاون پژوهشی دانشگاه شیراز افزود: با توجه به مشکلات موجود در تولید گندم، فراورده‌های دامی و خطرات گوشت قرمز، تغییر رژیم غذایی مردم موضوعی اجتناب‌ناپذیر است.

عریان یادآوری کرد: از نظر منابع آبی معلوم نیست که تا 10 سال آینده چه اتفاقی برای آب شرب ما خواهد افتاد و همچنین تولید گندم کشور از روشی سینوسی تبعیت می‌کند که در یک سال گندم فراوان تولید می‌شود و سال دیگر 6 میلیون تن از این محصول را وارد می‌کنیم.

وی افزود: در تأمین پروتئین دامی به دلیل سنتی بودن آن مشکل داریم، وجود بیماری‌های خاص پرندگان مانند آنفلوانزای مرغی و خطرات گوشت قرمز به سبب زندگی ماشینی و کم‌تحرکی ما را وا می‌دارد که ذائقه غذایی خود را به سمت مصرف ماهی تغییر دهیم.

دبیر این کنفرانس نیز در سخنانی اظهار کرد: در پی کنفرانس‌های دیگری که با همین موضوع در دانشگاه صنعتی اصفهان و دانشگاه شیراز برگزار شد، سومین کنفرانس ماهی‌شناسی ایران از سوی دانشگاه شیراز در این شهر ترتیب یافته است.

حمیدرضا اسماعیلی افزود: از میان 210 مقاله رسیده 24 مقاله به‌صورت سخنرانی و بقیه به‌صورت پوستر امروز و فردا در این کنفرانس ارائه می‌شود.
منبع: فارس

دیدگاه خود را بیان کنید