اعتراض طرفداران محيط زيست به ماهيگيري غيرقانوني کشتي هاي چين

چهار‌شنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۴  ۰ نظر   ۵۱ بازدید

اعتراض طرفداران محيط زيست به ماهيگيري غيرقانوني کشتي هاي چين
فعالان محیط زیست با صدور بیانیه ای به ماهیگیری غیر قانونی برخی از شرکت های چینی در مناطق ساحلی کشورهای غربی آفریقا اعتراض کردند.
براساس گزارش طرفداران زیست محیطی گروه صلح سبز، شمار قایق ها و کشتی های ماهیگیری چین یا با پرچم این کشور در دهه های اخیر از 13 فروند در سال 1985 به 462 فروند در 2013 افزایش یافته است.
بموجب این گزارش،114 فروند کشتی های ماهیگیری چینی در طول هشت سال گذشته در سواحل گامبیا، گینه، گینه بیسائو، موریتانی، سنگال و سیرالئون به ماهیگیری غیرقانونی مشغول بوده اند.اینگونه قایق ها بدون مجوز قانونی و در مناطق ممنوعه آبی ماهیگیری کرده اند.
افزون برآن، در حدود 60 مورد از اینگونه ماهیگیری های غیر قانونی از سوی سازمان شیلات ملی چین انجام شده است.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از پکن، احمد دیامه مسئول گروه صلح سبز اقیانوس آفریقا ضمن اعتراض به ماهیگیری غیر قانونی از سوی مقامات چین اقدام رهبران پکن در تلاش برای کاهش اقدامات مخرب در زمینه ماهیگیری در داخل چین و از سوی دیگر تلاش برای اقدامات غیر قانونی این کشور در مناطق ساحلی کشورهای غربی آفریقا را رویکردی دوگانه از سوی این کشور توصیف کرد.
کمیسیون شیلات منطقه ای آفریقا و دستگاههای نظارتی و امنیت دریایی مستقر در داکار پایتخت سنگال تاکنون گزارش های زیادی در باره تخلفات قایق های ماهیگیری چین منتشر کرده اند.
کشتی های گشتی صلح سبز گزارشی از 16 مورد ماهیگیری غیر قانونی در سال گذشته که 12 تای آنها از سوی قایق های چینی بود منتشر کرد.
این در حالی است که برخی از کشتی های مختلف چینی در باره مشخصات خود اطلاعات نادرستی ارائه دادند و موقعیت خود را تعمدا در سواحل مکزیک اعلام کردند.
رشید کانگ رئیس گروه صلح سبز شرق اقیانوس چین گفت quotation mark کشتی های چینی با سواستفاده از ضعف دستگاههای نظارتی و گشت های دریایی و حتی ماهیگیران محلی مناطق غربی آفریقا به فعالیت های مربوط به ماهیگیری غیرقانونی خود در اینگونه مناطق ادامه می دهند.
وی ضمن درخواست از مقامات مسئول برای برخورد با اینگونه قانون شکنی ها و تخلفات کشتی های شیلات چین از بروز مناقشات احتمالی در مناسبات پکن با کشورهای غربی آفریقا هشدار داد
منبع: واحد مرکزی خبر

دیدگاه خود را بیان کنید