صدور 60 مجوز جديد براي پرورش ماهيان خاوياري

چهار‌شنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۴  ۰ نظر   ۴۳ بازدید

صدور 60 مجوز جديد براي پرورش ماهيان خاوياري
معاون آبزی پروری سازمان شیلات ایران از صدور 60 مجوز جدید برای ایجاد مجتمع های پرورش ماهیان خاویاری با سرمایه گذاری بخش خصوصی خبر داد.
حسینعلی عبدالحی با اشاره به ممنوعیت صید ماهیان خاویاری در دریای خزر اظهار داشت: با توجه به این موضوع پروژه پرورش ماهیان خاویاری از سوی سازمان شیلات ایران به طور جدی پیگیری می شود.
وی با اشاره به اینکه سال های آینده شاهد توسعه بخش پرورش ماهیان خاویاری خواهیم بود، اظهار داشت : این سازمان تسهیلات بسیارخوبی را برای سرمایه گذاران علاقه مند در بخش پرورش ماهیان خاویاری در نظر گرفته است و برای ارائه تسهیلات بانکی هیچ مشکلی نداریم.
عبدالحی در ادامه گفت : در طرح توسعه پرورش ماهیان خاویاری، تولید 10 هزار تن گوشت و 100 تن خاویار هدفگذاری شده است.
وی یادآور شد : هم اکنون 40 مزرعه در زمینه پرورش ماهیان خاویاری در استان‌های گیلان، مازندران، گلستان، قم، لرستان و فارس فعالیت می‌کنند که به زودی تعداد آنها بسیار افزایش خواهد یافت.
معاون آبزی پروری سازمان شیلات ایران همچنین از بهره‌برداری بزرگترین مرکز پرورش ماهیان خاویاری با ظرفیت تولید سالانه دو هزار تن گوشت و 30 تن خاویار در استان مازندران خبر داد.
وی خاطرنشان کرد : بچه ماهی خاویاری در مراکز تکثیر وابسته به سازمان شیلات ایران تولید و در بین مراکز پرورش ماهی توزیع می شود.
این مقام مسئول در سازمان شیلات ایران گفت : به زودی شاهد راه اندازی مراکز تکثیر ماهیان خاویاری در بخش خصوصی خواهیم بود.
عبدالحی افزود: دو گونه ماهیان خاویاری غیر بومی با نام‌های quotation mark استرلیاد quotation mark و quotation mark سیبری quotation mark در مراکز تکثیر ماهیان خاویاری تکثیر یافته است که به زودی در اختیار مراکز پرورش ماهیان خاویاری قرار داده ‌خواهد شد.
وی از صادرات هزار کیلوگرم خاویار پرورشی در سال گذشته خبر داد و گفت: این امر با حمایت مستقیم دولت محقق شد.
معاون آبزی پروری سازمان شیلات ایران تاکید کرد: صادرات گوشت ماهیان خاویاری و خاویار سهم خوبی را در میان صادرات سایر آبزیان کشور به خود اختصاص داده است و در آینده ای نه چندان دور شاهد پیشرفت چشمگیر در پرورش ماهیان خاویاری خواهیم بود.
منبع: واحد مرکزی خبر

دیدگاه خود را بیان کنید