بازار فروش ماهی در استان‌ گیلان نیازمند ساماندهی است

جمعه ۱۳ شهریور ۱۳۹۴  ۰ نظر   ۵۱ بازدید

بازار فروش ماهی در استان‌ گیلان نیازمند ساماندهی است
معاون صید و بنادرماهیگیری شیلات گیلان گفت: بازار فروش ماهی در استان‌ گیلان نیازمند ساماندهی است.
اکبر ایلدرم در اداره کل شیلات استان گیلان در بندرانزلی در جمع اصحاب رسانه اظهار داشت: اداره شیلات 3 هزار و 800 متر از زمینی را که مربوط به این اداره است برای ایجاد بازار ماهی در اختیار فروشندگان ماهی قرار داده است.
وی گفت: این زمین در مرکز شهر بندرانزلی واقع شده است که استعداد و ظرفیت ایجاد 2 بازار ماهی را دارد و اگر در این مکان بازار احداث نشود، اداره شیلات زمین مورد نظر را باز پس خواهد گرفت و اجازه فعالیت دیگری غیر از بازار ماهی را در این زمین نمی‌دهد.
معاون صید و بنادرماهیگیری شیلات گیلان با بیان اینکه سیاست این اداره بر احداث بازار و ساماندهی آن است تصریح کرد: احداث بازار علاوه برجذب گردشگر به بهداشتی بودن عرضه ماهی و جامع بودن بازار کمک می‌کند و شیلات نیز این تعهد را می‌پذیرد که ماهی را به‌صورت بهداشتی به بازار عرضه کند.

ایلدرم خاطرنشان کرد: دراین راستا تسهیلاتی نیز از محل طرح‌های توسعه کشاورزی تا سقف 4 میلیارد ریال اختصاص یافته اما هنوز جذب نشده است و نهاد نظارتی خاصی نیز در قیمت محصول عرضه شده در بازار وجود ندارد و میزان عرضه و تقاضا، قیمت ماهیان گرم آبی را تعیین می‌کند.

این مقام مسئول گفت: محصولی که با دقت فراوان تولید می‌شود باید با شرایط مناسبی به دست مردم برسد و در این راستا شیلات گیلان برای هر شهرستانی یک بازار الگویی برای فروش آبزیان تعریف کرده است که این بازار در حال حاضر در شهر رشت ساخته شده و فعال است و بازارهای الگویی دیگری در شهرهای انزلی، تالش، صومعه‌سرا و آستارا در حال ساخت است.
منبع: تسنیم

دیدگاه خود را بیان کنید