جزیره هرمز با کاهش شدید ذخیره آبزیان مواجه است

پنج‌شنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۴  ۰ نظر   ۶۹ بازدید

جزیره هرمز با کاهش شدید ذخیره آبزیان مواجه است
مدیرکل شیلات هرمزگان گفت: صید غیرمجاز و خارج از فصل صیادان در سواحل جزیره هرمز موجب شده که این منطقه با کاهش شدید ذخیره آبزیان مواجه شود.
سید پرویز محبی افزود: در این زمینه بیش از هرچیز صید غیرمجاز میگو به ذخایر این منطقه آسیب زده است.
وی اضافه کرد: برای بهبود شرایط موجود در سال گذشته نزدیک به 30 میلیون قطعه بچه میگو در آب های این جزیره رهاسازی شد؛ اما با ادامه صیدهای غیرمجاز و خارج از فصل این رویکرد نیز توانست به افزایش ذخیره میگوی این منطقه کمک کند.
محبی با بیان اینکه با موافقت استانداری هرمزگان در نظر داریم میزان بچه میگوهای رهاسازی شده در این منطقه را به حدود 45 میلیون قطعه افزایش دهیم، اظهار امیدواری کرد: صیادان هرمز با رعایت فصل و میزان صید، موجب افزایش ذخایر آبزیان سواحل هرمز شوند.

وی اظهار کرد: سالانه یکهزار و 400 تن انواع آبزیان در سواحل جزیره هرمز صید می شود و باید با برنامه ریزی مناسب، صنایع وابسته را نیز در این جزیره توسعه داد.

محبی جذب سرمایه گذار را ضرورت شتاب گیری روند توسعه این منطقه اعلام و اضافه کرد: تحقق این مهم موجب راه اندازی صنایعی همچون یخ سازی و پودر ماهی و در نهایت ایجاد اشتغال پایدار و درآمدزایی برای مردم هرمز می شود.

مدیرکل شیلات هرمزگان گفت: جزیره هرمز همچنین 10 هکتار اراضی مستعد برای پرورش میگو دارد که آسان سازی روند صدور مجوز در این حوزه می تواند به شکل گیری این صنایع و توسعه اقتصادی منطقه کمک کند.

وی با اشاره به اینکه جزیره هرمز ظرفیت زیادی در عرصه گردشگری دارد، یادآوری کرد: می توان با توسعه زیستگاه های مصنوعی با رعایت مباحث گردشگری، ظرفیت های جذب گردشگران به این منطقه را همراه با توسعه صنایع شیلات ارتقاء داد.

محبی همچنین از بررسی طرح پرورش ماهی در قفس در آب های این جزیره خبر داد و گفت: در حال حاضر این موضوع توسط کارشناسان اداره کل شیلات در حال بررسی است که در صورت به نتیجه رسیدن می توان از این روش نیز برای توسعه صنعت شیلات منطقه بهره برد
منبع: ایرنا

دیدگاه خود را بیان کنید