مشکلات پرورش‌دهندگان ماهی منطقه قلات بویراحمد بررسی شد

پنج‌شنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۴  ۰ نظر   ۵۸ بازدید

مشکلات پرورش‌دهندگان ماهی منطقه قلات بویراحمد بررسی شد
نشست بررسی مشکلات پرورش‌دهندگان ماهي منطقه قلات بویراحمد برگزار شد.
این نشست با حضور نماينده مردم بويراحمد و دنا در مجلس، رئيس سازمان جهاد كشاورزي، مدير شيلات و تعدادي از بهره‌برداران منطقه قلات برگزار شد.
رئيس سازمان جهاد كشاورزي كهگيلويه و بويراحمد در اين نشست با اشاره به مشكلات اين پروژه، گفت: سازمان جهاد كشاورزي در مقابل يك كار انجام انجام شده از گذشته قرار گرفته و اگر اكنون مي‌خواستيم تصميم بگيريم، هرگز چنين پروژه‌اي را اجرا نمي‌كرديم.
جعفرگوهرگانی افزود: تاكنون چندين برابر هزينه‌هاي پيش‌بيني‌شده در اين پروژه هزينه كرديم و با وجود كارهاي مهم‌تر، آن را در اولويت كاري قرار داديم.

وي گفت: اعتبارات زيادي را در سال گذشته به تكميل مجتمع پرورش ماهي قلات اختصاص داديم ولي اگر بخواهيم آن را تكميل و به بهره‌برداري برسانيم، نيازمند اختصاص اعتبارات بيشتري از محل ماده ۱۸۰ به اين پروژه هستيم.

گوهرگاني از نمايندگان شهرستان‌هاي مختلف استان خواست تا از محل ماده ۱۸۰ سهم زيادي را به اين پروژه اختصاص دهند تا بتوانيم هر چه سريع‌تر آن را تكميل و از هدر رفتن پول بيت‌المال براي گذر زمان جلوگيري كنيم.

وی تأكيد كرد: ‌تمام تلاش‌مان را مي‌كنيم كه مجتمع پرورش ماهي قلات را در فاز اول در حد بهره‌برداري متقاضيان در هفته دولت به اتمام برسانيم.

وي بیان كرد:‌ براي رفع مشكلات تعدادي از بهره‌برداران اين مجتمع و تسريع در شروع به كار آن‌ها لازم است در ظرف هفته آينده، تعاوني شيلات در اين منطقه با مشاركت بهره‌برداران تشكيل و به اين سازمان اعلام شود.

نماينده مردم بويراحمد و دنا در مجلس شوراي اسلامي هم در این نشست با اشاره به مشكلات مجتمع پرورش ماهي گفت: به علت عدم برنامه‌ريزي و هدف‌گذاري دولت در گذشته، عده‌اي در روستاي قلات متضرر شدند كه لازم است راه‌حلي ميانبر براي رفع مشكلات آن‌ها پيدا شود.

غلام محمد زارعی افزود: از اين دست موارد غيركارشناسي و بدون برنامه در گذشته، در عمده نقاط كشور زياد وجود دارد.

وی تاکید کرد: باید به معطلي بهره‌برداران ماهي اين منطقه بعد از شش سال پايان دهيم و جلوي ضرر بيشتر اين متقاضيان را به علت طولاني شدن زمان بهره‌برداري از اين طرح را بگيريم.
زارعي گفت: مشكل تعدادي از متقاضيان در اين مجتمع جدي‌تر است كه از رئيس سازمان جهاد كشاورزي انتظار داريم تا با پيدا كردن يك راهكار زمينه شروع به كار موقت مزارع پرورش ماهي كه در اين مجتمع مشكل بيشتري دارند، فراهم شود.

وي در بخش ديگري از صحبت‌هايش، با حمايت از سياست تشكيل تعاوني در مجتمع پرورش ماهي قلات، عنوان كرد: با تشكيل اين تعاوني‌ها، دستگاه اداري با يك ساختار حقوقي مواجه است و بدون شك كارها بهتر انجام مي‌شوند.
منبع: مهر

دیدگاه خود را بیان کنید