برای حمايت از توليدکنندگان بايد عرضه و سرانه مصرف ماهي را در کشور بالا ببريم

جمعه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۴  ۰ نظر   ۵۷ بازدید

برای حمايت از توليدکنندگان بايد عرضه و سرانه مصرف ماهي را در کشور بالا ببريم
توسعه آبزی پروری با استفاده از طرح‌های تولید و پرورش ماهی در قفس و مجتمع های گلخانه به عنوان برنامه های حمایتی جهاد کشاورزی در کشور اجرا می شود .
رئیس سازمان شیلات کشور در جمع تولید کنندگان و پرورش دهندگان ماهی، تعاونی های آبزی پروری و مدیران سازمان جهاد کشاورزی قزوین گفت : به منظور توسعه پرورش ماهی در قفس و گلخانه، تسهیلات لازم در اختیار متقاضیان قرار می گیرد.
سید حسن صالحی افزود : طبق برآورد سازمان جهانی غذا، متوسط مصرف آبزیان در جهان 20 کیلوگرم، در ایران 9 کیلوگرم و در استان قزوین کمتر از 6 کیلوگرم است که باید برای بهبود تغذیه ، از همه ظرفیتها بهره برد.
وی اضافه کرد: هدف گذاری ما، کسب روزانه40 گرم پروتئین از ماهی است که در حال حاضر این میزان 5/5 گرم است.
معاون وزیر جهادکشاورزی اظهارداشت: ماهی سردابی مصرف آب چندانی ندارد و باید در این زمینه بیشتر کار شود.
مدیر شیلات استان قزوین هم گفت: تولیدات سالانه ماهی استان بیش از 32 هزار تن است که سال گذشته بیش از 555 تن ماهی سردابی، 66 تن ماهی گرمابی و 14 تن ماهی خاویاری در 232 استخر پرورش ماهی استان تولید و عرضه شد.
سیمین شِکَری افزود: در بخش ماهیان زینتی هم با تولید 93 میلیون قطعه در سال گذشته توانستیم رتبه سوم را کسب کنیم و پنج مجتمع آبزی پروری هم در آبیک و قزوین در مساحت 44 هکتار راه اندازی شده که با فعالیت آنها زمینه تولید یک هزار و 620 تن ماهی فراهم شده است.
شکری؛ نبود مقررات و قوانین یکپارچه، کمبود بچه ماهی، کاهش اعتبارات تملک دارایی، عدم ابلاغ تسهیلات سرمایه ای و سرمایه درگردش، افزایش هزینه تمام شده، عدم تعادل بین عرضه و تقاضا و مرغوب نبودن تولیدات برخی کارخانه های خوراک دام را از چالش ها و مشکلات این بخش دانست
منبع: واحد مرکزی خبر

دیدگاه خود را بیان کنید