صید بچه ماهیان گرمابی در دل کویر ریگان

شنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۴  ۰ نظر   ۴۶ بازدید

صید بچه ماهیان گرمابی در دل کویر ریگان
صید بچه ماهیان گرمابی در دل کویر شهرستان ریگان آغاز شد.
صید بچه ماهیان گرمابی در دل کویر ریگان از امروز آغاز شده تا برای پرورش میان 12 شهرستان کرمان توزیع شود.
مدیر جهادکشاورزی شهرستان ریگان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: صید بچه ماهیان گرمابی از نوع امور و کپور از استخر حد واسط روستای رستم‌آباد چاه ملک ریگان آغاز شده تا بیش از 120 هزار بچه ماهی میان 12 شهرستان کرمان توزیع شود.
موسی جلالی با اشاره به دومین صید بچه ماهی‌های پرورشی در چاه ملک ریگان تصریح کرد: لاروها به مدت سه ماه در این استخر پرورش و وزن آنها از چهار گرم به 15 گرم رسیده است.
مدیر جهادکشاورزی ریگان گفت: شهرستان ریگان قطب تولید بچه ماهیان استان کرمان است که به دلیل مرغوبیت و کیفیت آن این تعداد بچه ماهی به سایر شهرستان‌های استان توزیع می‌شوند.
جلالی با اشاره به ظرفیت تولید بچه ماهی در ریگان بیان کرد: با تلاش‌های صورت گرفته درصدد هستیم این ظرفیت را در شهرستان شکوفا کرده و افزایش دهیم.

فرماندار ریگان نیز اظهار کرد: با توجه به اینکه اقتصاد شهرستان ریگان بر پایه خرما است، تلاش داریم تا در کنار مزارع، باغات و نخیلات پرورش ماهی نیز رونق گیرد.

امین باقری تصریح کرد: همراه با کشت خرما بحث پرورش ماهی نیز در شهرستان انجام می‌شود و کشاورزان ریگانی در کنار موتور‌پمپ‌های کشاورزی خود پرورش ماهی را نیز انجام می‌دهند.

فرماندار ریگان گفت: به دلیل ظرفیت شهرستان ریگان در زمینه پرورش ماهی مرکز تکثیر ماهیان گرمابی در این شهرستان راه‌اندازی می‌شود که کرمان و مراکز چند استان دیگر را نیز زیر پوشش قرار می‌دهد.

باقری تصریح کرد: پرورش آبزیان چند سالی است که در شهرستان ریگان انجام می‌شود و تاثیر زیادی نیز بر اقتصاد منطقه دارد.
منبع: فارس

دیدگاه خود را بیان کنید