استحصال 220 کیلوگرم خاویار در جویبار

سه‌شنبه ۸ اردیبهشت ۱۳۹۴  ۰ نظر   ۵۰ بازدید

استحصال 220 کیلوگرم خاویار در جویبار
سرپرست اداره شیلات شهرستان جویبار از استحصال 771 کیلوگرم گوشت ماهی خاویاری در شهرستان جویبار خبر داد و گفت: علاوه بر این، بیش از 220 کیلوگرم نیز خاویار در فصل صید استحصال شده است.
سیدحسن سلیلی اظهار کرد: امسال و در فصل صید ماهیان خاویاری، صیادان جویباری توانستند 771 کیلوگرم گوشت ماهی خاویاری و 220 کیلو و 120 گرم نیز خاویار به دست آورند.
وی افزود: در فصل صید، 613 تن انواع ماهیان استخوانی (کفال، سفید، شک، کپور و ... ) صید شدند که ارزش ریالی آنها 80 میلیارد ریال بوده است.
سرپرست اداره شیلات شهرستان جویبار گفت: این میزان استحصال انواع ماهی، توانسته است کمک خوبی برای گردش اقتصادی در جویبار باشد و رضایت‌مندی بیشتر صیادان را به دنبال داشته باشد.

سلیلی بیان داشت: شهرستان جویبار با ساحلی به طول 17 کیلومتر، دارای پنج واحد تعاونی ماهی‌گیری «پره» است که از این طریق، 400 نفر به طور مستقیم و غیرمستقیم مشغول به کار هستند.

این مسئول با اشاره به احداث «شیل» در رودخانه لاریم که سال گذشته انجام شده است، افزود: این محوطه به مساحت 400 مترمربع است و 120 قطعه مولد ماده و 280 قطعه مولد نر در آن رهاسازی شده‌اند.

سلیلی با بیان اینکه ماهیان سفید به طور میانگین حدود 80 هزار عدد تخم می‌گذارند (بین 20 تا 120 هزار قطعه)، اظهار کرد: از این مقدار، حدود 50 درصد تبدیل به «لارو» می‌شوند که تعداد لارو معرفی شده به استخرهای پرورش ماهی سفید حدود 800 هزار تا یک‌میلیون قطعه است.

وی در پایان گفت: در چند سال اخیر به دلیل صید بی‌رویه (قاچاق)، آلودگی آب‌ها توسط فاضلاب‌های خانگی، کشاورزی و صنعتی همچنین کاهش نزولات جوی باعث شده تا ذخایر ماهیان سفید در دریا با مخاطراتی همراه باشد.
منبع: فارس

دیدگاه خود را بیان کنید