ارتقای سلامت دام و شیلات برنامه اولویت دار دامپزشکی زنجان است

چهار‌شنبه ۹ اردیبهشت ۱۳۹۴  ۰ نظر   ۵۰ بازدید

ارتقای سلامت دام و شیلات برنامه اولویت دار دامپزشکی زنجان است
مدیر کل دامپزشکی استان زنجان، ارتقای سلامت دام و شیلات و طیور را برنامه اولویت دار سازمان دامپزشکی استان زنجان اعلام کرد.
محمد رشید کرمی افزود: این سازمان در سالجاری تقویت نظارت و پایش و کنترل بیماری ها، شناسایی منابع آلودکننده و بیماری مشترک بین انسان و دام را جزو برنامه های مهم خود قرار داده است.
وی اظهار داشت: با اجرای برنامه های پیشگیری از مبتلا شدن دام و طیور به بیماری از خسارت ۳۰ درصدی جلوگیری می شود و این خود باعث افزایش راندمان و ارتقای بهره وری است.
مدیر کل دامپزشکی استان زنجان، با اشاره به اینکه در سالجاری نمونه برداری تصادفی از مناطق مختلف استان از دام و طیور انجام شده و روستاها هم مورد پایش و نمونه برداری قرار گرفتند، گفت: هیچ گونه بیماری آنفلو آنزای فوق حاد در دام و طیور مشاهده نشده و نمونه برداری ها موفق بوده و خوشبختانه مورد حادمشکل ساز نداریم.

کرمی تاکید کرد: این سازمان بازرسی از سردخانه ها و مراکز عرضه و توزیع مرغ و گوشت را دارد تا محصولات بهداشتی و سالم به دست مصرف کننده برسد.

وی در ادامه، به سمپاشی جایگاه دام اشاره کرد و گفت: برای پیشگیری از بیماری های تب برفکی به دامداران صنعتی و سنتی در روستاها توصیه می شود از خرید دام از میادین دام که امکان آلودگی دارند خودداری کنند و همچنین دام و لوازم که مربوط به دام است را ضد عفونی کنند.

کرمی تصریح کرد: این سازمان در راستای ارتقای سلامت دام آموزش برای دامداران را در دستور کار جدی خود دارد
منبع: مهر

دیدگاه خود را بیان کنید