ظرفیت 18 هزار نفری اشتغال در حوزه آبزی‌پروری زنجان

سه‌شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۴  ۰ نظر   ۴۸ بازدید

ظرفیت 18 هزار نفری اشتغال در حوزه آبزی‌پروری زنجان
مدیر امور شیلات استان زنجان با اشاره به اینکه کاهش استفاده از آب‌های زیرزمینی، چاه‌های عمیق و نیمه‌عمیق در پرورش آبزیان در اولویت قرار دارد، گفت: هدایت مزارع آبزی‌پروری به مجاورت رودخانه‌های پرآب در دستور کار قرار دارد.
محمود صیادبورانی اظهارکرد: استان زنجان ظرفیت بالایی در تولید آبزیان دارد و بر اساس برنامه‌ریزی‌های به‌ عمل آمده سعی شده از این توان به نحو مطلوب بهره‌برداری شود، اما با توجه به کاهش بارندگی‌ها باید تلاش‌ها در راستای استفاده بهینه از منابع آبی باشد.
وی تصریح ‌کرد: با مطالعه عمده منابع آب‌های سطحی پتانسیل آبزی‌پروری استان زنجان در سال 86 هزار تن برآورد شده که از این ظرفیت فقط به‌ مقدار 10 هزار و 231 تن استفاده کرده‌ایم و انتظار داریم با سرمایه‌گذاری مناسب و بهره‌مندی از فناوری‌های جدید در این حوزه از قابلیتی که محیط در اختیارمان قرار داده به نحو مطلوب استفاده کنیم.
این مسوول با بیان اینکه با محقق شدن این ظرفیت تولید انواع آبزیان در استان 18 هزار نفر به طور مستقیم در این فعالیت مشغول خواهند شد، گفت: این رقم قابل چشم‌پوشی در برنامه‌ریزی‌ها نیست و باید اذعان کرد فضای مناسبی برای این کار وجود دارد تا بتوانیم بخشی از تحصیل‌کرده‌ها در رشته‌های کشاورزی و همچنین کشاورزان را وارد عرصه تولید کنیم.

وی ادامه داد: امیدواریم مسئولان توجه لازم را به این بخش داشته باشند و در کنار آن علاقه‌مندان وارد این عرصه شوند که قطعاً بازده خوبی برای آنان به ‌همراه خواهد داشت.

هم‌اکنون 1700 نفر در فعالیت آبزی‌پروری استان مشغول فعالیت هستند و این در حالی است که استان زنجان با تولید انواع ماهیان سردآبی و گرم‌آبی ظرفیت تولید ماهی خاویاری و سیست آرتمیا تنها موجود زنده دریاچه ارومیه را دارد.
منبع: ایسنا

دیدگاه خود را بیان کنید