افزایش 2 برابری تولید میگوی پرورشی در شهرستان دیلم

دوشنبه ۴ خرداد ۱۳۹۴  ۰ نظر   ۵۱ بازدید

افزایش 2 برابری تولید میگوی پرورشی در شهرستان دیلم
فرماندار دیلم گفت: تولید و پرورش میگو در دیلم از 850 تن در سال قبل به 1700 تن افزایش داشت که این میزان افزایش دو برابری را نشان می‌دهد.
قاسم قائدی در آیین تودیع و معارفه رییس شیلات شهرستان دیلم با تبریک سالروز فتح خرمشهر اظهار داشت: خرمشهر برای ما یک سنگر حیاتی بود که با آن تمام خاک‌ریزها را فتح کردیم و بی‌جهت نبود که امام فرمودند، خرمشهر را خدا آزاد کرد و این شجاعت و مردانگی دلیرمردان در آن عرصه از تاریخ مثال‌زدنی بود.
فرماندار دیلم بیان داشت: امروز دولت افتخار دارد با عدالت، راستگویی، صداقت، شفافیت و به‌صورت کارشناسی اقدامات لازم در همه زمینه‌ها را انجام داده تا مردم نتیجه آن را لمس کنند.
وی عنوان داشت: صیادان امورات خود را به‌روز کنند تا تسهیل و سرعت در روند کار آن‌ها ایجاد شود.
فرماندار دیلم تصریح کرد: نخستین شهرستان در استان که ساماندهی لنج و قایق‌های تفریحی و صیادی را انجام داد دیلم بود ، که در ایجاد نظم و امنیت برای شهروندان با فراهم شدن بلوار ماهرویان و بوستان‌های محلی اقدام قابل قبولی از دولت انجام و شهروندان باکمال آسایش و آرامش و در امنیت کامل به تفریح در آنجا می‌پردازند که این برای ما بهترین خدمت محسوب می‌‎شود.

قائدی گفت: در سال 93 بالغ‌بر 5300 میلیون ریال در حوضچه‌های بیرات در قالب برق‌رسانی و لایروبی کانال‌های آب‌رسان اعتبار تخصیص دادیم و امروز سرمایه‌گذاران پرورش میگو سایت‌های جدید باید علاوه بر حوضچه، غذا، بسته‌بندی و تمامی اقدامات خودکفا باشند که این اقدام خود گامی در جهت اشتغال است.

فرماندار دیلم گفت: سال گذشته در بندر دیلم بیش از یک هزار و 700 تن میگوی پرورشی برداشت کردیم، ضمن اینکه در سال گذشته برای سایت پرورش میگو بویرات با مساحتی بالغ‌بر یک هزار هکتار و 5300 میلیون ریال اعتبار در قالب تکمیل برق‌رسانی و لایروبی کانال‌های آب‌رسان در نظر گرفتیم.

قائدی گفت: با حمایت‌های دولت در سال گذشته از مجموع 47 شرکت مستقر در سایت پرورش میگو بویرات بالغ‌بر 38 شرکت فعال بوده که تولید و پرورش میگو از 850 تن در سال قبل به 1700 تن افزایش داشت که افزایش دو برابری را نشان می‌دهد.

مدیرکل شیلات استان بوشهر نیز در این آیین گفت: شهرستان دیلم در صید و صیادی فعال بوده و در استان و کشور دارای جایگاه قابل قبولی است و تعاونی صیادی دیلم نقطه قوت برای استان است.

احمد بهمنیاری بیان کرد: شیلات شهرستان‌ها در صورت مساعد بودن هوا در روزهای تعطیل مجوز خروج صید و صیادی صادر کنند ضمن اینکه برای رونق آبزی‌پروری به آبزی پروران خدمات و تسهیلات داده می‌شود.
منبع: فارس

دیدگاه خود را بیان کنید