14مجوز جدید تکثیر و پرورش ماهیان دریایی در هرمزگان صادر شد

دوشنبه ۴ خرداد ۱۳۹۴  ۰ نظر   ۴۷ بازدید

14مجوز جدید تکثیر و پرورش ماهیان دریایی در هرمزگان صادر شد
معاون آبزی پرورش اداره کل شیلات هرمزگان گفت: 14 مجوز جدید در خصوص تکثیر و پرورش ماهیان دریایی در استان صادر شد.
علی کریمی افزود: پرورش ماهیان دریایی در قفس یکی از فرصت های مناسب سرمایه گذاری در شیلات است که این طرح در شیلات هرمزگان به صورت آزمایشی از سال 86 در جزیره هنگام و بندر آفتاب اجرایی شده است.
وی بیان داشت: براساس مطالعات انجام شده ، تولید بیش از 90 هزار تن از گونه ماهیان بومی از جمله ماهی سوکلا ، شانک ، هامور ، سی باس آسیائی ، تن ماهیان ، صبیتی ، شوریده ، راشگو و غیره در قفس های دریایی برآورد شده است.
معاون آبزی پروری شیلات هرمزگان یادآورشد: افراد متقاضی برای سرمایه گذاری پرورش ماهی در قفس می توانند با مراجعه به اداره کل شیلات استان برای دریافت موافقت اصولی اقدام و پس از بررسی های لازم ، مجوز فعالیت خود را دریافت کنند.

وی با اشاره به افزایش فشار به ذخایر آبزیان خلیج فارس درسال های اخیر گفت: راهبرد جدی سازمان شیلات ایران برای مرتفع سازی این مشکل، توسعه سریع طرح های پرورش ماهی در قفس، دست یابی به تولید انبوه ماهیان با ارزش دریایی، ایجاد فرصت شغلی جدید و جلوگیری از صید غیرمجار دانس.

هرمزگان با 30 هزار صیاد دارای 22 بندر صیادی است که طی چند سال گذشته تاکنون 12 بندر آن به تعاونی های صیادی و بخش خصوصی واگذار شده است
منبع: ایرنا

دیدگاه خود را بیان کنید