ایجاد زنجیره تولید بخش آبزی‌پروری در استان مرکزی ضروری است‌

سه‌شنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۴  ۰ نظر   ۵۰ بازدید

ایجاد زنجیره تولید بخش آبزی‌پروری در استان مرکزی ضروری است‌
مدیر شیلات و آبزیان جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: در راستای افزایش تولید و بهره‌وری در بخش آبزی‌پروری در استان مرکزی باید به سمت راه‌اندازی زنجیره‌های تولید پیش رفت تا ثبات در تولید و عرضه از طریق جذب سرمایه بخش خصوصی شکل گیرد.
حسن اکبری با اشاره به ضرورت ایجاد زنجیره تولید بخش آبزی‌پروری در استان مرکزی اظهار داشت: تأمین و تولید نهاده مورد نیاز آبزی‌پروری به ویژه خوراک، تولید بچه ماهی، توانایی پرورش و تولید ماهی پروار، وجود صنایع بسته‌بندی و امکانات مناسب عرضه می‌تواند به ایجاد زنجیره‌های تولید در بخش آبزی‌پروری استان کمک کند.
وی افزود: دولت تدبیر و امید بسته‌های حمایتی مناسبی را برای ایجاد و تقویت زنجیره‌های تولید در بخش کشاورزی تهیه کرده که استفاده بهینه از منابع، کاهش هزینه‌های تولید و حذف برخی از واسطه‌ها از بارزترین نتایج ایجاد زنجیره تولید در بخش آبزی‌پروری است.
مدیر شیلات و آبزیان جهاد کشاورزی استان مرکزی تصریح کرد: نقش و حضور آبزی‌پروران نمونه استان در ایجاد این زنجیره‌ها از طریق عضویت در تعاونی آبزی‌پروران تأثیرگذار بوده به نحوی که در بخش ماهیان زینتی با توجه به اینکه بخش خصوصی مربوطه توان تکثیر، پرورش، عرضه، صادرات و تولید تجهیزات جانبی را دارد امکان ایجاد زنجیره تولید فراهم بوده، از این رو پیشنهاد مربوطه به دستگاه‌های مسئول داده شده تا حمایت‌های مورد نیاز از جمله پرداخت تسهیلات کم‌بهره را از این مهم انجام دهند.

اکبری با اشاره به اولویت برنامه‌های بانک کشاورزی گفت: حمایت از زنجیره‌های تولید در اولویت برنامه‌های بانک کشاورزی قرار گرفته و برای رسیدن به افزایش تولید و بهره‌وری باید به سمت راه‌اندازی زنجیره‌های تولید در بخش آبزی‌پروری پیش رفت تا با راه اندازی زنجیره تولید علاوه بر افزایش در آمد تولیدکنندگان، قیمت برای مصرف کننده کاهش و ثبات مناسبی در تولید و عرضه از طریق جذب سرمایه بخش خصوصی داخلی و خارجی صورت گیرد.

وی افزود: با توجه به اینکه در استان مرکزی تولید بچه ماهی، پرورش، عرضه، واحدهای فرآوری و بسته‌بندی و کارخانه تولید خوراک آبزیان وجود دارد می‌توان با عضویت صاحبان این فعالیت‌ها در شرکت تعاونی تقویت تعاونی را بیشتر و امکان ایجاد زنجیره تولید را توسط شرکت تعاونی فراهم و زنجیره تولید در بخش ماهیان سردآبی را نیز به واسطه این امر در استان محقق ساخت.

مدیر شیلات و آبزیان جهاد کشاورزی استان مرکزی تصریح کرد: تهیه به موقع تخم چشم زده، تولید به موقع بچه ماهی، فروش و عرضه بدون واسطه محصولات تولیدی و پیگیری بعضی از مطالبات مربوطه از مزایای عضویت در تعاونی و ایجاد این زنجیره در بخش تولید ماهیان سردآبی است
منبع: تسنیم

دیدگاه خود را بیان کنید