رکاب‌زدن از آستارا تا بندرترکمن برای حمایت از فک‌خزری

چهار‌شنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۴  ۰ نظر   ۵۰ بازدید

رکاب‌زدن از آستارا تا بندرترکمن برای حمایت از فک‌خزری
رکاب‌زنی ملی پوش سابق دوچرخه‌سواری کشور از بندر آستارا تا بندرترکمن با هدف حمایت از فک دریای‌خزر آغاز شد.
در آستانه 21 مرداد ماه (روز دریای خزر) «ایرج روغن چی» فعال محیط زیست، رکاب‌زنی در مسیر یک هزار و 200 کیلومتری بندر آستارا در استان گیلان تا بندر ترکمن در استان گلستان را با شعار «حفاظت از فک های دریای خزر» آغاز کرد.
روغن چی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا در خصوص جزئیات این سفر اظهار کرد: فک دریای‌خزر که در میان اهالی محلی به «سگ آبی» مشهور است، از گونه‌های در خطر انقراض است که باید توجه همگان را به این موضوع جلب کرد.

وی ادامه داد: این سفر به مدت 15 روز به طول می‌انجامد و در حاشیه آن کارگاه‌های آموزشی برای صیادان با هدف شناساندن این پستاندار برگزار خواهد شد.

این فعال محیط زیست شهرهای آستارا، انزلی، بابلسر و ترکمن را محل برگزاری کارگاه‌های آموزشی عنوان کرد و توضیح داد: بیشترین آسیب به فک‌های خزری بر اثر صید بی‌رویه ماهیان دریای‌خزر و کاهش ذخیره غذایی این پستانداران وارد می‌شود.

وی در بخش پایانی سخنان خود اضافه کرد: در راستای برگزاری این طرح زیست محیطی، هماهنگی‌های لازم با معاونت دریایی سازمان حفاظت محیط زیست، سازمان شیلات ایران و مرکز درمانی و تحقیقاتی فک خزر صورت پذیرفته است.

به گزارش ایسنا، ایرج روغن چی، لحظاتی پیش رکاب زنی خود را از پناهگاه طبیعت گردی بندر مرزی آستارا و در میان بدرقه فرماندار آستارا و جمعی از مسئولان بومی شهرستان آغاز کرد
منبع: ایسنا

دیدگاه خود را بیان کنید