فاز نخست مزرعه فرآوری آبزیان رشت احداث می شود

جمعه ۲۳ مرداد ۱۳۹۴  ۰ نظر   ۴۶ بازدید

فاز نخست مزرعه فرآوری آبزیان رشت احداث می شود
فاز نخست مزرعه پرورش و فرآوری آبزیان با عنوان «چشمه روشن» رشت با هدف ترویج فرهنگ استفاده از آبزیان در هفته دولت احداث می شود.
با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری درخصوص تکیه بر توان و دانش داخلی و منع خام فروشی و در راستای افزایش مصرف سرانه آبزیان خصوصا ماهی، برای نخستین بار در کشور، مزرعه فرآوری آبزیان «چشمه روشن» همزمان با هفته دولت در گیلان احداث می شود.
چشمه روشن پس از ۳۰ سال تجربه تکثیر و پرورش ماهیان گرم آبی و کسب رتبه نخست برداشت از هکتار اقدام به فرآوری و عمل آوری و تولید محصولات سالم، مفید و متنوع مانند انواع برگر و ناگت و فیله آماده به طبخ در بسته بندی های استاندارد برای نخستین بار در کشور کرده است که در فاز اول این طرح که با حضور فرماندار رشت و سایر مسئولان در مزرعه آبزیان معرفی و رونمایی شد، بر افزایش سرعت احداث کارخانه فرآوری و بسته بندی آبزیان تاکید شد.

این طرح شامل دو بخش است که در بخش اول، فرآوری و عمل آوری ماهیان تولید داخل به صورت انواع ناگت ماهی، برگر ماهی، پاپ فیش ... و ناگت ویژه کودکان با اشکال و رنگ های متنوع کاملا طبیعی و طعم لذید آن جهت ترغیب کودکان و نوجوانان به خوردن ماهی تهیه شده است.

این محصول پس از کارشناسی در حوزه افزایش علاقه کودکان به مصرف گوشت ماهی به عنوان مهمترین رکن ترویج فرهنگ استفاده از آن معرفی شده است.

همچنین در بخش دوم طرح فوق، پرورش ماهیان خاویاری و استحصال خاویار به صورت سیستم نیمه مدار بسته و مدرن انجام می شود.

بنا بر این گزارش این طرح با حمایت صندوق توسعه ملی و بنياد شهيد همزمان با هفته دولت راه اندازی می شود.
منبع: مهر

دیدگاه خود را بیان کنید