پرورش میگوی گواتر یک پروژه بزرگ و نمونه در سطح کشور است

پنج‌شنبه ۷ خرداد ۱۳۹۴  ۰ نظر   ۵۰ بازدید

پرورش میگوی گواتر یک پروژه بزرگ و نمونه در سطح کشور است
مدیر کل شیلات سیستان و بلوچستان گفت: پرورش میگوی گواتر یک پروژه بزرگ و نمونه در سطح کشور است
محسن علی گلشنی در بازدید از منطقه شیلات و آبزی‌پروری ‌گواتر‌ با قدردانی از فرماندار و مسئولان دستگاه‌های اجرایی چابهار به سبب حمایت‌های جد‌ی‌ در زمینه جهش مجدد پرورش و تولید میگو در گواتر گفت‌: گواتر نمونه‌ای از تحقق شعار همدلی و هم زبانی دولت و ملت است و ان‌شاء‌الله با این همدلی موجود اندک مشکلاتی که در برخی زمینه‌ها از جمله بیمه‌، تسهیلات بانکی‌، بازاریابی و غیره وجود دارد برطرف خواهد شد‌.
وی افزود‌: پرورش میگوی گواتر یک پروژه بزرگ و نمونه در سطح کشور است و در سال‌های آینده شاهد حضور چشمگیر سرمایه‌گذاران خارجی‌، بومی و غیر بومی در منطقه خواهیم بود‌.
عبد الرحمان پارسا معاون آبزی‌پروری شیلات سیستان و بلوچستان نیز در این بازدید با بیان اینکه گواتر بهشت‌ آبزی‌پروری است گفت‌: امسال شاهد سرمایه‌گذاری سه گروه از سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی در سایت پرورش میگوی گواتر هستیم و وضعیت ذخیره‌سازی و رشد لاروها بسیار مطلوب ارزیابی شده است .

به گفته وی‌، امسال 181 هکتار از مزارع میگوی گواتر زیر کشت رفته است که با توجه به روش‌های نوین پرورش و اقدامات انجام شده پیش‌بینی می‌شود میزان 600 تن میگو تولید شود‌.

‌محمد کیخا کارشناس دامپزشکی چابهار نیز گفت‌: دامپزشکی بر آماده‌سازی مزارع در قالب کارگروه در هنگام تکثیر میگو در مراکز تکثیر نظارت کامل داشته و از پست لارو‌هایی که در این مراکز ایجاد شده نمونه‌برداری و آزمایش تست PCR انجام داده است و در طول دوره پرورش هم با همکاری ناظرین فنی پرورش دهندگان‌، بازدید‌‌های مداوم انجام می شود‌.
منبع: فارس

دیدگاه خود را بیان کنید