ممنوعیت فروش انواع آبزیان دریایی شمال در میادین

جمعه ۸ خرداد ۱۳۹۴  ۰ نظر   ۴۱ بازدید

ممنوعیت فروش انواع آبزیان دریایی شمال در میادین
هرساله با فرارسیدن ماه مبارک رمضان مصرف گوشت سفید در کشور افزایش پیدا می کند که این افزایش حجم تقاضا نسبت به حجم عرضه معمولا تاحدی برروی قیمت گوشت سفید از جمله مرغ و انواع ماهی اثر می گذارد.
هم اکنون قیمت مرغ در میادین میوه و تره بار شهرداری تهران کاهش پیدا کرده است به طوری که در روزهای ابتدایی خردادماه هرکیلوگرم مرغ کامل تازه،بسته بندی کیسه ای 5980 تومان قیمت داشت اما در حال حاضر کیلویی 5790 تومان در میادین عرضه می شود.
پس از گذشت چند هفته از ثبات قیمتی حاکم بر گوشت ماهی بالاخره قیمت انواع ماهی در میادین میوه و تره بار شهرداری تهران تغییر پیدا کرد. همچنین علاوه بر ماهیان تازه پرورشی فقط ماهیان تازه جنوب در میادین میوه و تره بار شهرداری تهران عرضه می شود.
به طوری که بر اساس قوانین میادین میوه و تره بار شهرداری تهران با توجه به پایان فصل صید آبزیان دریایی شمال نرخ انواع آبزیان دریایی شمال از نرخنامه میادین حذف و عرضه آن ممنوع است.
فروش فیله ماهی بدون بسته بندی ممنوع است

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ این روزها در برخی مغازه های سطح شهر تهران عرضه فیله ماهی بدون بسته بندی به چشم می خورد که خرید این نوع محصول نیز مشتریان خاص به خود را دارد، اما باید متذکر شد که بر اساس مقررات سازمان دامپزشکی کشور، عرضه فیله ماهی از پیش آماده شده و بدون بسته بندی در فروشگا‌های سطح شهر ممنوع است.

تشخیص فیله ماهی برای افراد عادی تقریبا غیر ممکن است و با توجه به اینکه احتمال تقلب در هرصنفی می‌رود، توصیه می شود که مردم فیله ماهی که در حضور آنها تهیه شده را خریداری یا اقدام به خرید فیله ماهی بسته بندی کنند.
منبع: ایسکا نیوز

دیدگاه خود را بیان کنید