۳۷ درصد صید آبزیان کل کشور در هرمزگان انجام می شود

جمعه ۱۵ خرداد ۱۳۹۴  ۰ نظر   ۴۶ بازدید

۳۷ درصد صید آبزیان کل کشور در هرمزگان انجام می شود
سرپرست معاونت صید و بنادر ماهیگیری شیلات هرمزگان گفت: ۳۷ درصد صید آبزیان کل کشور در هرمزگان صورت می گیرد.
مسعود بارانی با بیان اینکه استان هرمزگان توانمند ترین استان در امر صیادی کشور است گفت: استان هرمزگان بین ۳۰ تا ۴۰ درصد کل فعالیت های صیادی کشور را پوشش می دهد.
بارانی با بیان اینکه ۲۲ بندر صیادی در استان هرمزگان مشغول به فعالیت هستند تصریح کرد: این مهم بیانگر این است که هرمزگان از ۳۰ دردصد از کل بنادر صیادی کشور یرخوردار است.
وی با اشاره به اینکه فعالیت صیادی استان هرمزگان به این ۲۲ بندر صیادی ختم نمی شود گفت: صیادان هرمزگان همچنین از ۳۹ مرکز تخلیه صید نیز در استان هرمزگان بهره مند هستند.
بارانی با بیان اینکه نزدیک به ۳۷ درصد صید آبزیان کل کشور در هرمزگان صورت می گیرد گفت: این آمار بیانگر نقش بالا و تاثیر گذار استان هرمزگان در تامین پروتئین دریایی سبد غذایی خانوده های کشور است.

سرپرست معاونت صید و بنادر ماهیگیری شیلات هرمزگان اظهار داشت استان هرمزگان از بالغ بر ۲۹ هزار نفر صیاد برخوردار است که این یعنی بیش از ۲۰ درصد جامعه صیادی کشور در این استان مشغول به فعالیت هستند.

مسعود بارانی ابراز داشت این میزان جامعه صیادی توانسته در استان هرمزگان ۷۴ تعاونی صیادی با بیش از ۱۱ هزار عضو و همچنین ۲۱ دفتر نمایندگی صیادی را تشکیل دهد.

لازم به ذکر است استان هرمزگان با برخورداری از هزار و ۴۰۰کیلومتری مرز ساحلی رتبه اول صید کشور را به خود اختصاص داده است.
منبع: مهر

دیدگاه خود را بیان کنید