استقرار موسسه تحقیقاتی علوم شیلاتی در دهکده دانایی بوشهر

پنج‌شنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۴  ۰ نظر   ۴۳ بازدید

استقرار موسسه تحقیقاتی علوم شیلاتی در دهکده دانایی بوشهر
استاندار بوشهر با اشاره به ظرفیت دریایی عظیم استان در زمینه های مختلف از استقرار موسسه تحقیقاتی علوم شیلاتی در دهکده دانایی بوشهر خبر داد.
به نقل از روابط عمومی استانداری بوشهر، مصطفی سالاری، استاندار بوشهر، در نشست با مسئولان موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور با بیان اینکه استان بوشهر دارای ظرفیت‌های مهمی در حوزه شیلات است اظهار داشت: این استان دارای زیرساخت‌های مهمی در علوم شیلاتی دارد بگونه‌ای که بخش عمده‌ای از ساحل 937 کیلومتری استان بوشهر در زمینه پرورش آبزیان فعالیت می‌کند.
وی با اشاره به اینکه استان بوشهر در صنعت پرورش میگو در کشور پیشتاز است تصریح کرد: اکنون بخش عمده‌ای از میگوی پرورشی کشور در این استان تولید می‌شود که با برنامه‌ریزی انجام شده اراضی صنعت پرورش میگو در استان بوشهرسالانه افزایش می‌یابد.
استانداربوشهر، با اشاره به اینکه مرکزتحقیقات میگوی عاری از بیماری دربوشهر راه‌اندازی شده تصریح کرد: با راه‌اندازی این مرکز سرمایه‌گذاران حوزه پرورش آبزیان به ویژه میگو با خیال راحت‌تر به امر پرورش میگو می‌پردازند.


سالاری با اشاره به اینکه موسسه تحقیقات شیلات نقش مهم و موثری در یافته‌ها و فناوری‌های نو در راستای آبزی‌پروری دارد گفت: اکنون پژوهشگران این موسسه به یافته‌های گوناگونی دست یافته‌اند که نشان از توانمندی پژوهشگران شیلات است.

وی با اشاره به اینکه طرح دهکده گردشگری و دانایی در استان بوشهر طراحی شده است گفت: موسسه تحقیقات علوم شیلاتی می‌تواند با برنامه جدید در دهکده دانایی مستقر ‌شود چراکه این دهکده در جوار دریای خلیج فارس قرار دارد و جوابگوی بسیاری از مطالبات این موسسه است.


استاندار بوشهر از اجرای طرح دهکده اداری بوشهر خبرداد و بیان کرد: برای رفاه بیشتر مردم ادارات و دستگاههای اجرایی در یک مکان معین تجمیع می‌شوند که برای این مهم دهکده اداری دربوشهر طراحی و تدوین شده است.


سالاری افزود: با اجرای دهکده اداری بوشهر ضمن اینکه سبب کاهش ترافیک، هزینه‌ها و وقت مردم می‌شود تاثیر بسزایی در تسریع رفع مشکلات و تحقق مطالبات مردم دارد.
منبع: شبستان

دیدگاه خود را بیان کنید