رشد 30 درصدی صادرات آبزیان در سال جاری

جمعه ۱ خرداد ۱۳۹۴  ۰ نظر   ۵۴ بازدید

رشد 30 درصدی صادرات آبزیان در سال جاری
مدیرکل صنایع غذایی، دارویی و بهداشتی وزارت صنعت، معدن و تجارت از رشد 30 درصدی صادرات آبزیان در سال جاری خبر داد.
مهدی صادقی‌نیارکی در گردهمایی سندیکای صنعت کنسرو ایران در اصفهان با بیان اینکه صنعت غذایی ایران عاری از افزودنی‌های نگه دارنده است، اظهار کرد: مراحل تولید محصولات به گونه‌ای است که در غالب اتوکلاو و پاستورازیسیون کاملا سترون می‌شود و با این اقدام حتی تا یک سال بدون اضافه کردن کمترین ماده نگه دارنده قابل مصرف است.
وی با اشاره به اینکه محصولات کنسروی ایران کاملا طبیعی است و تحت پروسه کنترل شده و رعایت استانداردهای لازم تولید و توزیع می‌شود، تصریح کرد: کنسروهای ماهی ایران کاملا سالم است و هیچ‌گونه ایرادی ندارد و مردم با خیال آسوده از مواد کنسروی استفاده کنند.
مدیرکل صنایع غذایی، دارویی و بهداشتی وزارت صنعت، معدن و تجارت به رشد 30 درصدی صادرات صنعت آبزیان کشور در سال جاری اشاره کرد و افزود: هدف‌گذاری برای سال جدید 3 میلیارد دلار ارزش صادرات صنایع غذایی بوده و این میزان رشد متوازن، برای افق 1404 نیز هدف‌گذاری شده است.

وی یادآور شد: قطعا بر اساس بازنگری عملکرد سال گذشته برنامه 10 ساله رشد و توسعه صنعت غذا اعلام می‌شود ضمن اینکه برگزاری کمیته‌های فنی به ارتقای کیفیت و کاهش قیمت تمام شده محصولات کمک می‌کند.

صادقی‌نیارکی همچنین درباره صادرات کنسروهای گوشتی و غیر گوشتی طی یک سال اخیر بیان کرد: در سال گذشته حاصل صادرات صنایع کنسروی کشور 52 میلیارد دلار بوده است.

وی بازارهای هدف صادرات محصولات غذایی ایران را کشورهای منطقه‌ای همچون افغانستان، آسیای میانه و عراق اعلام و اضافه کرد: با لجستیک مناسبی که در زمینه کاهش تمام شده انجام می‌شود به دنبال صادرات به کشورهای آفریقایی هستیم.
منبع: فارس

دیدگاه خود را بیان کنید