افزایش 3 برابری صید کیلکا در گیلان

چهار‌شنبه ۱۰ تیر ۱۳۹۴  ۰ نظر   ۴۷ بازدید

افزایش 3 برابری صید کیلکا در گیلان
معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات گیلان از افزایش سه برابری صید ماهی کیلکا در این استان خبر داد و گفت: امسال تاکنون 347 تن کیلکا در گیلان صید شده است.
کبر ایلدرم در انزلی با اشاره به وضعیت صید کیلکا در دریای حوزه گیلان اظهار کرد: در سال جاری تاکنون 347 تن ماهی کیلکا صید شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته سه برابر شده است.
وی ارزش ریالی صید ماهی کیلکا را 3 میلیارد و 563 میلیون ریال عنوان کرد و افزود: کاهش شناورهای صیادی از جمله دلایل افزایش صید کیلکا ماهیان بوده است.
معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات گیلان رعایت زمان صید توسط صیادان کیلکا را از دیگر دلایل افزایش صید این ماهی ذکر کرد و گفت: صیادان با هماهنگی سازمان شیلات حدود 45 روز تا دو ماه صید کیلکا را تعطیل کرده بودند.

وی تعطیلی صید را در افزایش تولید کیلکا ماهی تاثیرگذار دانست و خاطرنشان کرد: گرمای هوا و آب نیز در افزایش صید کیلکا تاثیرگذار بوده است.

ایلدرم با ابراز رضایت از افزایش صید کیلکا در گیلان تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود امسال صید ماهی کیلکا در گیلان به 7 هزار تن برسد.

به گزارش فارس، ماهی کیلکا منبع عمده‌ای از ویتامین‌های مورد نیاز انسان را در بردارد و سرشار از ویتامین‌های A ،B ، E ،D و K است.

ماهی به ویژه کیلکا انواع مواد معدنی را دارد و از جایگاه مهمی در بین فرآورده‌های حیوانی مانند گوشت قرمز، طیور و... برخوردار است.

10 درصد ماهی کیلکا در سبد خانوار است و بقیه ماهی کیلکا در کارخانه‌ها تبدیل به پودر می‌شود و پودر ماهی و روغن استحصالی از آن دارای منابع عظیمی از پروتئین و چربی‌های مفید و اسید آمینه‌های ناشناخته‌ای است که ترکیب و به‌کارگیری آن در جیره خوراک دام، خوراک طیور و خوراک آبزیان، تاثیر زیادی در رشد آنها دارد.
منبع: فارس

دیدگاه خود را بیان کنید