زمینه برای پرورش ماهی تیلاپیا درهرمزگان فراهم است

پنج‌شنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۴  ۰ نظر   ۴۵ بازدید

زمینه برای پرورش ماهی تیلاپیا درهرمزگان فراهم است
معاون وزیر جهاد کشاورزی و رییس سازمان شیلات ایران با بیان اینکه شاخص رشد شیلات در هرمزگان بالاتر از میانگین کشوری است، گفت: با توجه به ظرفیت های موجود زمینه برای پرورش ماهی تیلاپیا در این استان ساحلی فراهم است.
حسن صالحی روز پنجشنبه در نشست ستاد توسعه هرمزگان در بندرعباس افزود: در حال حاضر ماهی تیلاپیا در اکثر کشورهای حوزه خلیج فارس دیده می شود.
وی ادامه داد: اجرایی و عملیاتی شدن توانمندی شناسایی شده شیلاتی هرمزگان دربخش آبزی پروری و صنایع وابسته به آن می تواند اشتغال برای افزون بر 15 هزار نفر را تامین کند.
بنا به اظهار معاون وزیر جهاد کشاورزی استان هرمزگان در سال 93 افزون بر شش هزار تن میگوی پرورشی تولید کرده است که از رشد 89 درصدی در زمینه پرورش میگو برخوردار بوده و جلو تر از شاخص رشد کشوری است.
صالحی همچنین با اشاره به رشد روز افزون صنایع در سواحل گفت: تولید غذای سالم نیازمند آب سالم است و صنایع و دیگر عواملی که به هر طریقی با آب سر و کار دارند باید دقت بیشتری در رعایت بهداشت آب دریا داشته باشند.

رییس سازمان شیلات ایران همچنین با اشاره به اینکه عملکرد شیلات هرمزگان در جذب سرمایه گذاران خوب بوده است گفت: روند اعطای مجوز به سرمایه گذاران و داوطلبان ایجاد اشتغال در حوزه شیلات نباید خسته کننده باشد.

صالحی تصریح کرد: در استان هرمزگان شاهد حمایت های لازم از سوی استاندار هرمزگان در انجام فعالیت های شیلاتی هستیم که این مهم بهترین فرصت در راستای توسعه شیلات است.

تیلاپیا نوعی ماهی از جنس تیلاپیا از اعضای خانواده سیکلید و از راسته سوف ماهیان است که دارای بدنی مستطیلی شکل با فلس های ریز هستند و باله پشتی بلندی با ۲۳ تا ۳۱ خار و شعاع دارند و بینی آنها دارای یک سوراخ در هر دو طرف است
منبع: ایرنا

دیدگاه خود را بیان کنید