کشف بیش از 100 گونه دریایی جدید در فیلیپین

جمعه ۲۲ خرداد ۱۳۹۴  ۰ نظر   ۵۲ بازدید

کشف بیش از 100 گونه دریایی جدید در فیلیپین
کارشناسان آکادمی علوم کالیفرنیا از شناسایی بیش از 100 گونه جدید از آبزیان در فیلیپین خبر دادند.
کارشناسان آکادمی علوم کالیفرنیا با بیان اینکه این یافته‌ها خیلی دور از انتظار نبوده، اظهار داشتند: فیلیپن دارای متنوع‌ترین آب‌های سطح زمین به لحاظ زیست‌شناختی است. در میان گونه‌های جدید موجوداتی همچون لیسه دریایی رنگارنگ، کشتی‌چسب (سرخاب) و توتیای دریایی مشاهده می‌شود که در سال‌های آینده مورد مطالعه قرار می‌گیرند.
«تری گاسلینر» که سرپرستی این مطالعه را برعهده داشت، گفت: فیلیپین مملو از گونه‌های متنوع و در معرض خطر است و یکی از مناطق حائز اهمیت به لحاظ تنوع‌زیستی در زمین به حساب می‌آید. همچنین به رغم این غنای زیستی، تنوع زیستی در این منطقه تقریبا ناشناخته باقی مانده است.

تیم مطالعاتی آکادمی علوم کالیفرنیا با غواصی در اعماق آب‌های فیلیپین گونه‌های دریایی عجیب و نادر را که پیش از این انسان با آنها روبه‌رو نشده بود، پیدا کردند. به طور مثال یافته‌های آنان شامل 40 نوع جدید لیسه دریایی می‌شود که شناسایی آنها در انجام مطالعات زیست‌پزشکی مهم و ضروری است.

گاسلینر همچنین افزود: شناسایی گونه‌های جدید یا به دست آوردن اطلاعات بیشتر در مورد زیستگاه‌ها و موجوداتی که در گذشته شناخته شده‌اند، کمک می‌کند تا بر اقدامات لازم برای حفاظت از آنها تمرکز کنیم.

به گزارش نیچر ورلدنیوز، این تیم تخصصی همچنین با بیان اینکه در این مطالعه 15 گونه ماهی هم شناسایی شد، اظهار داشتند: پیش از این، این موجودات و دیگر ویژگی‌های حیات دریایی مورد غفلت قرار گرفته بود زیرا غواصی در چنین عمقی از آب و برای مدت زمان طولانی امر ساده‌ای نبوده است.
منبع: ایسنا

دیدگاه خود را بیان کنید