تولید آبزیان در اردبیل تا هفت هزار تن افزایش می‌یابد

یک‌شنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۴  ۰ نظر   ۴۸ بازدید

تولید آبزیان در اردبیل تا هفت هزار تن افزایش می‌یابد
مدیرکل شیلات و آبزیان استان اردبیل گفت: پیش‌بینی می‌کنیم تولید آبزیان در استان اردبیل نسبت به سال گذشته بیش از هفت هزار تن افزایش یابد.
میر آرمان واعظی عصر امروز در جریان بازدید از استخرهای پرورش ماهی نمین اظهار کرد: امسال پیش‌بینی می‌کنیم تا 9 هزار و 500 تن تولید آبزیان را در استان اردبیل شاهد باشیم که این میزان تولید از رقم پیش‌بینی شده و برنامه اجرایی جلوتر است.
وی به فصل ماهی‌ریزی در استخرهای پرورش ماهی اشاره کرد و گفت: میزان تولید در 29 مورد از استخر شهرستان نمین با افزایش 20 درصدی به 400 تن می‌رسد.
مدیرکل شیلات و آبزیان استان اردبیل با یادآوری اینکه برای تولیدکنندگان ماهی و احداث‌کنندگان استخرهای پرورش ماهی تسهیلات خوبی پرداخت می‌شود، افزود: 80 درصد این تسهیلات از طریق بانک‌ها تأمین و 20 درصد نیز به صورت آورده اشخاص در نظر گرفته می‌شود.

واعظی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: تا آخر امسال تلاش ما بر این است تا سطح تولید را ارتقا داده و یک روند مطلوب افزایشی را در واحد سطح شاهد باشیم.

وی از ارائه مشاوره‌ها و راهنمایی‌های کارشناسی برای بالا بردن افزایش سطح تولید خبر داد و بیان کرد: استان اردبیل 450 استخر پرورش ماهی دارد که سعی داریم به صورت حمایتی این واحدها را افزایش دهیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرکل شیلات و آبزیان استان اردبیل به پرورش میگو اشاره کرد و ادامه داد: در دو واحد به صورت پایلوت تولید و پرورش میگو در این استان در اولویت قرار گرفته و تلاش ما بر این است تا بتوانیم تولیدات خودمان را افزایش دهیم.
منبع: فارس

دیدگاه خود را بیان کنید