تأثیر ارتباط شیلات با دانشگاه بر توسعه صنایع و ایجاد اشتغال

سه‌شنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۴  ۰ نظر   ۵۲ بازدید

تأثیر ارتباط شیلات با دانشگاه بر توسعه صنایع و ایجاد اشتغال
سرپرست اداره‌کل شیلات سیستان و بلوچستان گفت: دانشگاه با برگزاری دوره‌های آموزشی تخصصی برای صنایع شیلاتی منطقه می‌تواند باعث ارتقای دانش فنی و تجهیز صنایع شیلاتی منطقه با صلاح علم روز دنیا و اشتغال و توسعه استان شود.
محسن‌علی گلشنی در جلسه ارتباط تحقیق و پژوهش دانشگاه و صنعت دانشگاه سیستان و بلوچستان اظهار داشت: یکی از راه‌های نزدیک شدن صنایع و دانشگاه ایجاد واحدهای تحقیق و توسعه در واحدهای تولیدی است و دفتر پژوهش و ارتباط با صنعت دانشگاه سیستان و بلوچستان می‌تواند اهرم مناسبی برای مکانیزاسیون و مدرنیزه کردن تولید و در نتیجه ارتقای تولید و توسعه استان باشد.
وی افزود: این استان با داشتن بیش از 40 درصد ظرفیت‌های شیلاتی کشور، وجود بزرگترین ناوگان صیادی کشور، وجود خوشه صنعتی شیلات، برگزاری نمایشگاه‌ها و تورهای داخلی و خارجی، وجود پارک‌های علم و فناوری در دانشگاه، وجود مرکز تحقیقات شیلات و به عنوان تأمین‌کننده اصلی مواد اولیه کارخانجات کنسرو تن ماهی کشور می‌تواند به عنوان برند تن ماهیان کشور شناخته شود و صنایع شیلاتی منطقه نیز باید از این فرصت‌ها به نحو احسن جهت ارتقای تولید استفاده کنند.
سرپرست اداره‌کل شیلات سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: یکی از راه‌های حضور موفق صنایع شیلاتی منطقه در بازارهای داخلی و بین‌المللی می‌تواند تشکیل کنسرسیوم و ایجاد برند واحد باشد که متأسفانه در حال حاضر با این همه ظرفیت موجود در منطقه هر واحد تولیدی دارای تعداد زیادی برند ناشناخته است.
این مسئول ادامه داد: دانشگاه می‌تواند با برگزاری دوره‌های آموزشی تخصصی برای صنایع شیلاتی منطقه توسط اساتید مجرب، باعث ارتقای دانش فنی و تجهیز صنایع شیلاتی منطقه با صلاح علم روز دنیا و نهایتاً اشتغال و توسعه استان شود.
گلشنی تصریح کرد: اداره‌کل شیلات استان به منظور ارتقای تولید، ایجاد اشتغال، ارتباط دانشگاه با صنعت شیلات و نهایتاً توسعه استان از هیچ تلاش و کمکی دریغ نمی‌ورزد.
فرهاد شهرکی رئیس دفتر پژوهش و ارتباط با صنعت دانشگاه سیستان و بلوچستان ضمن تأکید بر ایجاد قطب شیلاتی در دانشگاه سیستان و بلوچستان خواستار ارتباط بیشتر صنایع شیلاتی منطقه با دانشگاه و استفاده از طرح‌ها و دانش اساتید در فرآیند تولید شدند.
شهرکی ادامه داد: ایجاد پارک‌های توسعه و فناوری در شهرک‌های صنعتی و بومی سازی برند محصولات تولیدی می‌تواند گام بزرگی برای تولید انبوه محصول باشد.
وی ضمن اشاره به استفاده از تمامی ظرفیت‌ها و تجهیزات موجود دانشگاه و دستگاه‌های دولتی برای ارتقای تولید واحدهای صنایع شیلاتی، خواستار انعقاد تفاهم‌نامه‌ای با شیلات و شرکت شهرک‌های صنعتی شدند.
منبع: فارس

دیدگاه خود را بیان کنید