ذخیره‌سازی بچه میگو در مجتمع پرورش میگوی گمیشان آغاز شد

پنج‌شنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۴  ۰ نظر   ۴۶ بازدید

ذخیره‌سازی بچه میگو در مجتمع پرورش میگوی گمیشان آغاز شد
مدیرکل شیلات استان گلستان از آغاز ذخیره‌سازی بچه میگو در مجتمع پرورش میگوی گمیشان استان گلستان خبر داد
به نقل از روابط عمومی شیلات گلستان، جواد قدس علوی اظهار داشت: پیش‌بینی می‌شود امسال تعداد 80 میلیون بچه میگو ذخیره‌سازی شود که این میزان نسبت به سال گذشته رشد 60 درصدی خواهد داشت.
به گفته وی، پیش‌بینی می‌شود امسال بیش از 900 تن میگو در این مجتمع تولید شود.
قدس علوی با اشاره به سطح مفید زیرکشت میگو تصریح کرد: امسال 18 مزرعه با سطح مفید بیش از350 هکتار زیر کشت می‌رود و دوره پرورش میگو خرداد تا مهر ماه امسال است.
مدیرکل شیلات استان گلستان تصریح کرد: با توجه به رشد 2 برابری ذخیره سازی بچه میگو در سال‌جاری پیش‌بینی می‌شود امسال میزان تولید میگو رشد چشمگیری داشته باشد.
وی اظهار امیدواری کرد، با احداث کانال جدید و انتقال آب از دریا و استفاده از سیستم هوادهی تولید خوبی در این بخش داشته باشیم.
مدیرکل شیلات گلستان گفت: در سال گذشته تعداد 50 میلیون قطعه پست لارو ذخیره‌سازی و 481 تن میگو در سایت میگوی گمیشان تولید شده بود.

وی با اشاره به میزان اشتغالزایی ایجاد شده در سایت میگوی گمیشان گفت: در این سایت به صورت مستقیم و غیرمستقیم بیش از 500 نفر مشغول بکار شده‌اند.

قدس علوی اظهار کرد: در هر هکتار با استفاده از تکنولوژی جدید و سیستم هوادهی بیش از 3 تن و بدون سیستم هوادهی 2/4 تن میگو تولید می‌شود و تولید میگو برای آبزی‌پروران کاملا اقتصادی است.

وی گفت: امسال برای نخستین بار به صورت مستقیم آب مورد نیاز جهت ذخیره‌سازی از دریا وارد مجتمع شده و با احداث کانال بطول 12.5 کیلومتر آبرسانی به مجتمع پرورش میگو راحت‌تر انجام می‌شود.

مدیرکل شیلات گلستان افزود: تاکنون بیش از 216 هکتار از استخرهای مجتمع پرورش میگو آبگیری شده و در سطح 98 هکتار از این مجتمع 22 میلیون قطعه بچه میگو ذخیره‌سازی شده است.
منبع: تسنیم

دیدگاه خود را بیان کنید