77 میلیون قطعه بچه میگو در سایت های پرورشی بوشهر ذخیره شد

شنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۴  ۰ نظر   ۴۷ بازدید

77 میلیون قطعه بچه میگو در سایت های پرورشی بوشهر ذخیره شد
رییس شیلات دشتی و تنگستان استان بوشهر گفت: امسال 77 میلیون قطعه بچه میگو در سایت های پرورشی «مند» شهرستان دشتی رهاسازی شده است.
حمید خلیلی روز شنبه در نشست مدیران شهرستان دشتی افزود: سایت پرورش میگو مند به لحاظ موقعیت بسیار مناسب و آبگیری ازمحل تلاقی رودخانه مند با دریا یکی از بهترین و با کیفیت ترین میگوی پرورشی در استان بوشهر را دارد.
وی خاطرنشان کرد: رهاسازی بچه میگو در سایت های پرورشی مند شمالی و غربی انجام شده و تاکنون در سایت مند شمالی 53 میلیون قطعه در 270 هکتار رهاسازی شده و درحال پرورش است.
خلیلی ادامه داد: در سایت پررش میگو مند غربی نیز 24 میلیون قطعه بچه میگو در یک طرح 95 هکتاری رهاسازی و درحال پرورش است.
رییس شیلات دشتی و تنگستان استان بوشهر بیان کرد: سال گذشته بیش از دو هزار و500 تن میگو از سایت های پرورش میگو مند شمالی وغربی در دشتی بوشهر برداشت شد که نسبت به سال 92 بیش از80 درصد رشد داشته است.

خلیلی به ظرفیت های بسیارخوب سایت های پرورش میگوی مند در دشتی اشاره کرد و گفت: درصورت حل مشکل برق ولایروبی کانال انتقال آب از رودخانه و دریا به سایت ها و اصلاح و بهسازی دریچه ورودی ظرفیت پرورش میگو دراین سایت ها به دو برابر افزایش خواهد یافت.

رییس اداره شیلات دشتی وتنگستان افزود: مشکل برق سایت های پرورش میگوی شهرستان دشتی جدی است که باید برای تامین اعتبار احداث شبکه داخلی و خط انتقال از شبکه سراسری به سایت ها تدابیر لازم اندیشیده شود.

شهرستان دشتی با 80 هزار نفر جمعیت در80 کیلومتری جنوب بوشهرواقع است.
منبع: ایرنا

دیدگاه خود را بیان کنید