سالانه 200 تن ماهی در منطقه سراب قامیش سنندج صید می‌شود

سه‌شنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۴  ۰ نظر   ۳۹ بازدید

سالانه 200 تن ماهی در منطقه سراب قامیش سنندج صید می‌شود
رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: سالانه 138 صیاد در قالب تعاونی‌، کار برداشت 200 تن ماهی را در طرح توسعه باغات سراب قامیش سنندج انجام می‌دهند.
کریم ذوالفقاری امشب در جریان بازدید هیئتی از مسئولان استان حلبچه اقلیم کردستان عراق از طرح توسعه باغات سراب قامیش سنندج، اظهار کرد: پروژه ایستگاه پمپاژ سراب قامیش با مشارکت مردم منطقه فعالیت می‌کند.
وی با اشاره به اینکه این پروژه دارای 2 بخش اصلی است، گفت: قسمت اول آن شامل خط انتقال و ایستگاه پمپاژ و قسمت دوم مشتمل بر کشت باغات است
رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان، طول خط انتقال را در این طرح 1.3 کیلومتر با لوله فلزی و پلی اتیلن و استخری 800 متر مکعبی عنوان کرد و افزود: آبی که پمپاژ می‌شود در قالب 5 گروه آبیاری تقسیم می‌شود.

ذوالفقاری با بیان اینکه این میزان آب 210 هکتار از باغات 90 خانوار منطقه را آبیاری می‌کند، تصریح کرد: اراضی دولتی به اهالی منطقه واگذار شده و آنها با پرداخت هزینه‌های مربوط، نسبت به درآمدزایی اقدام کرده‌اند.

وی عمده محصولات این منطقه را سیب، آلبالو، انگور و بادام ذکر کرد و گفت: از سدی که منبع تأمین آب است 165 لیتر در ثانیه، آب پمپاژ می‌شود.

وی با یادآوری وجود 100 هزار هکتار باغ در استان کردستان خاطرنشان کرد: یک چهارم این باغات به صورت دیم و مابقی به شکل آبی است.

این مسئول با یادآوری راه‌اندازی بخش شیلات و آبزیان در این مجموعه گفت: ماهی و سایر آبزیان در قالب این پروژه، پرورش داده می‌شوند.

ذوالفقاری خاطرنشان کرد: دولت، هر ساله تعداد زیادی بچه ماهی را در این مکان رهاسازی می‌کند و در فصل صید 138 صیاد در قالب تعاونی‌ها، کار برداشت 200 تن ماهی را در سال انجام می‌دهند
منبع: فارس

دیدگاه خود را بیان کنید