دام گستر غیر مجاز آبزیان در دلیجان دستگیر شد

پنج‌شنبه ۸ مرداد ۱۳۹۴  ۰ نظر   ۵۶ بازدید

دام گستر غیر مجاز آبزیان در دلیجان دستگیر شد
سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دلیجان گفت: صیاد متخلف که در حاشیه دریاچه سد 15 خرداد دلیجان اقدام به دام گستری برای آبزیان کرده بود روز سه شنبه توسط ماموران محیط بان دستگیر شد
کامبیز خلیلی افزود: ماموران یگان حفاظت این اداره در حین گشت زنی در اطراف دریاچه سد 15 خرداد متوجه این اقدام غیرقانونی شدند و فرد خاطی دستگیر شد.
وی اظهارکرد: از این صیاد غیر مجاز علاوه بر آلات و ادوات شامل قلاب و سایر لوازم صیادی، تعداد 10 قطعه ماهی از نوع کپور و سوف که به صورت غیر مجاز صید شده بود، کشف شد
سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دلیجان بیان کرد: پرونده این صیاد متخلف تنظیم و برای سیر مراحل قانونی و پرداخت خسارت ضرر و زیان به مراجع ذیصلاح ارجاع شد.

خلیلی افزود: دستورالعمل صدور پروانه از سوی سازمان حفاظت محیط ابلاغ شده است و بر اساس آن پروانه صید با توجه به خشکسالی های متوالی، به صورت محدود و زمان بندی به متقاضیان داده می شود.

وی بیان کرد: صیادانی که به صورت قانونی پروانه صید از منابع آبی در استان را دارند تنها اجازه دارند به مدت یک ماه و با ملاحظات ویژه طبق جدول زمانی مشخص شده اقدام به صید کنند.

خلیلی اظهار کرد: در سال جاری سه صیاد غیر مجاز در حاشیه دریاچه 15خرداد هنگام ارتکاب جرم به دام افتاده اند.

وی گفت: 40 قلاب و وسایل مجهز صید ماهی گیری نیز امسال از صیادان غیر مجاز دلیجان ضبط شده است.

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دلیجان از گردشگران و دوستداران طبیعت درخواست کرد: در صورت مشاهده هر گونه صید ماهی غیر مجاز در حواشی دریاچه سد 15 خرداد، مراتب را برای پیگیری به ماموران محیط بانی دلیجان اطلاع دهند.

گونه های آبزی عمده در دریاچه سد 15 خرداد دلیجان شامل کپور معمولی وحشی، کاراس، شاه میگو، سوف و ماهی سفید رودخانه ای است.

دریاچه سد پانزده خرداد با 13 و نیم کیلومتر مربع وسعت در پنج کیلومتری شهر دلیجان و در مجاورت مسیر ارتباطی دلیجان - سلفچگان واقع شده و از جمله مناطق تحت نظارت و مدیریت اداره حفاظت محیط زیست این شهرستان است.

شهرستان دلیجان در جنوب استان مرکزی دارای 40هزار نفر جمعیت است
منبع: ایرنا

دیدگاه خود را بیان کنید