حمايت جدي صندوق توسعه ملي از شيلات کشور

یک‌شنبه ۲۱ تیر ۱۳۹۴  ۰ نظر   ۳۸ بازدید

حمايت جدي صندوق توسعه ملي از شيلات کشور
معاون آبزی پروری سازمان شیلات ایران از اختصاص هزار میلیارد تومان از منابع صندوق توسعه ملی به بخش شیلات کشور در سال جاری خبر داد.
حسینعلی عبدالحی، معاون آبزی پروری سازمان شیلات ایران گفت : آبزی‌پروری با رشد هشت درصدی در سال بیشترین رشد در میان بخش‌های مختلف کشاورزی در سطح جهان دارد و رشد سالانه آبزی پروری در ایران 13 درصد است.
وی افزود : یکی از موارد تاثیر گذار در رشد آبزی پروری کشور حمایت صندوق توسعه ملی از بخش شیلات کشور به ویژه در سال های اخیر بوده است.
عبدالحی با اشاره به اینکه سال گذشته هزار میلیارد تومان اعتبار از منابع صندوق توسعه ملی به بخش شیلات کشور تخصیص یافته بود، گفت: همین امر باعث افزایش ورود سرمایه گذاران بخش خصوصی در امور شیلاتی شد.
به گفته این مقام مسئول در سازمان شیلات، سال گذشته 400 میلیارد تومان از اعتبارات تخصیص یافته صندوق توسعه ملی به بخش پرورش ماهیان در قفس اختصاص یافت و نگاه سازمان شیلات در دولت یازدهم این است که از سمت مصرف آب شیرین به آب شور حرکت و در مصرف آب صرفه‌جویی کنیم.
عبدالحی تاکید کرد : به همین دلیل است که تسهیلات ویژه ای به سرمایه گذاران بخش خصوصی علاقه مند به پرورش ماهی در قفس اختصاص می یابد.
وی تاکید کرد: همین امر باعث شده است شاهد ورود خیل عظیمی از سرمایه گذاران بخش خصوصی برای اجرایی کردن طرح های پرورش ماهیان در قفس باشیم.
معاون آبزی پروری سازمان شیلات ایران اظهار داشت : امسال نیز قرار است از سوی منابع صندوق توسعه ملی مبلغ هزار میلیارد تومان مانند سال گذشته به بخش شیلات کشور تخصیص یابد.
وی خاطرنشان کرد: حمایت صندوق توسعه ملی از بخش شیلات کشور ستودنی است و تداوم این حمایت باعث افزایش روزافزون سرمایه گذاران بخش خصوصی در بخش های مرتبط با شیلات کشور خواهد شد.
عبدالحی با بیان اینکه اعتبارات بخش آبزی‌پروری همواره محدود است، گفت : حمایت صندوق توسعه ملی باعث می شود کمبود های مالی در بخش آبزی پروری تا حدودی برطرف شود.
وی افزود : در دو سال گذشته در سفر به استان‌های مختلف کشور ضمن بررسی ظرفیت‌ها و مشکلات، پشتیبانی‌های لازم از پرورش دهندگان صورت گرفته است.
به گفته معاون آبزی پروری سازمان شیلات ایران، بازدید کارشناسان از طرح‌های موفق آبزی‌پروری در استان‌های مختلف، تاثیر مهمی در بهبود روند بهره‌وری دارد.
وی تاکید کرد: افزایش میزان پرورش انواع آبزیان باعث توسعه صادرات بیشتر و در نتیجه ارزآوری قابل قبول برای کشور خواهد بود.
وی با بیان اینکه میزان تولید آبزیان در دنیا سالانه 90 میلیون تن است، گفت : 46 درصد تولید سالانه آبزیان در ایران سهم پرورش دهندگان بخش خصوصی است.
این مقام مسئول در سازمان شیلات ایران یادآور شد: 54 درصد تولید سالانه آبزیان کشور نیز سهم صیادان در آب های شمالی و جنوبی است.
عبدالحی گفت : امیدواریم روز به روز شاهد افزایش ورود سرمایه گذاران بخش خصوصی در پرورش انواع آبزیان اعم از ماهیان گرمابی، سردآبی، خاویاری و میگو در استانهای مختلف کشور به ویژه استان های ساحلی باشیم.
منبع: واحد مرکزی خبر

دیدگاه خود را بیان کنید