کرمانشاه می تواند قطب تولید آبزیان در غرب کشور شود

چهار‌شنبه ۲۴ تیر ۱۳۹۴  ۰ نظر   ۴۹ بازدید

کرمانشاه می تواند قطب تولید آبزیان در غرب کشور شود
سرپرست امور هماهنگی اقتصادی و توسعه منطقه ای استانداری کرمانشاه گفت: این استان در زمینه تولیدات شیلات می تواند با تغییرات اساسی به تولید بیشتر و افزایش راندمان دست یابد و می تواند قطب تولید آبزیان در غرب کشور شود
به نقل از هدایت حاتمی در پانزدهمین جلسه کارگروه توسعه کشاورزی استان تاکید کرد: توسعه بخش آبزیان در حد ظرفیت استان باید افزایش یابد.
وی خاطرنشان کرد: باید سدهایی در استان که قابلیت شرب ندارند برای احداث و ایجاد پرورش ماهی در قفس شناسایی و توسط کارشناسان و متخصصین بخش شیلات، دامپزشکی، آب منطقه ای و محیط زیست بررسی شده و طرح هایی با توجیه فنی و علمی مناسب به کارگروه ارائه شود.
وی تصریح کرد: قبل از اجرای طرح های آبزی پروری باید به طور دقیق بر روی آنها مطالعه علمی انجام شده و با اطمینان کامل طرح هایی اجرایی شود که از هدر رفتن سرمایه و زمان جلوگیری کنند.
سرپرست امور هماهنگی اقتصادی و توسعه منطقه ای استانداری، صادرات را یکی از مهمترین موضوعات شیلات اعلام کرد و افزود: در زمینه صادرات محصولات شیلات نیز بازاریابی از اهمیت بالایی برخوردار بوده و می تواند در اقتصاد استان تاثیر مثبتی داشته باشد.

حاتمی در ادامه مقوله فرهنگ سازی و اطلاع رسانی را در افزایش سرانه مصرف آبزیان مهم ارزیابی کرد و یادآور شد: در این زمینه نیز باید کار ارتباطی از جمله شرکت در جشنواره ها، تبلیغات رسانه ای، آموزشی و... انجام شود زیرا این فعالیت ها می تواند سرانه مصرف آبزیان را در جامعه بالا ببرد.

معاون امور هماهنگی اقتصادی و توسعه منطقه ای استانداری در ادامه به مشکلات امور عشایر پرداخت و گفت: عشایر قشر ضعیف اما پر تلاش جامعه هستند و همواره باید از آنها حمایت شود و با توجه به خشکسالی های اخیر علوفه دام عشایر کاهش یافته و باید با حذف دست دلالان و واسطه ها از خروج علوفه مورد نیاز عشایر جلوگیری و اقداماتی را انجام داد
منبع: ایرنا

دیدگاه خود را بیان کنید