۶ هزار تن آبزی در تنگستان صید شد

سه‌شنبه ۳۰ تیر ۱۳۹۴  ۰ نظر   ۵۵ بازدید

۶ هزار تن آبزی در تنگستان صید شد
رئیس شیلات تنگستان گفت: بیش از شش هزار تن انواع آبزیان در آبهای خلیج فارس حوزه تنگستان صید شده که بخش اعظمی از این میزان ماهی و میگو به خارج از کشور صادر شده است.
حمید خلیلی در تنگستان با بیان اینکه این شهرستان دارای ظرفیت‌های مهم در حوزه آبزی‌پروری است، اظهار داشت: در شهرستان تنگستان دو سایت پرورش میگو وجود دارد که سالانه بیش از یک‌هزار و 400 تن میگو از این دو سایت برداشت می‌شود.
وی با بیان اینکه سال قبل در 2 سایت پرورش میگو دلوار یک و دو، یک‌هزار و400 تن میگو برداشت شد، تصریح کرد: امسال عملیات پرورش میگو در تنگستان از اردیبهشت ماه آغاز شده که تاکنون 29 استخر پرورشی در 2 سایت دلوار برای ذخیره‌سازی بچه میگو ایجاد شده است.
رئیس شیلات تنگستان با بیان اینکه در تنگستان 287 مرزعه پرورش میگو فعال است، تصریح کرد: امسال پرورش میگو در 366 هکتار از اراضی ساحلی تنگستان آغاز شده که تا پایان فصل مردادماه ذخیره‌سازی میگو در این اراضی ادامه دارد.

وی با اشاره به صیدآبزیان در آب‌های تنگستان خاطرنشان کرد: بیش از 6 هزار تن ماهی و میگو سال گذشته در آبهای خلیج فارس توسط صیادان این شهرستان صید شده که بخش اعظم این آبزیان به خارج کشور صادر شده است.

خلیلی با بیان اینکه در تنگستان 2 هزار و 500 نفر در بخش صید و صیادی مشغول فعالیت هستند، افزود: این صیادان دارای 77 فروند لنج صیادی و 234 قایق هستند که اکنون خود را برای صید میگو که اواسط مردادماه آغاز می‌شود، آماده می‌کنند.

وی با بیان اینکه 450 نفر نیز در زمینه پرورش میگو در تنگستان فعالیت دارند، گفت: سه واحد فرآوری آبزیان با امکانات سردخانه‌ای با ظرفیت ذخیره‌سازی 750 تن آبزی در بخش دلوار در زمینه عمل‌آوری ماهی و میگو در حال فعالیت هستند.

رئیس شیلات تنگستان با بیان اینکه عمده تولیدات بچه میگوی اراضی پرورشی استان بوشهر در تنگستان تولید می‌شود، بیان کرد: 10 مجتمع تکثیر میگو در تنگستان فعالیت دارند که بیش از 75 درصد بچه میگوی مورد نیاز اراضی پرورشی استان بوشهر در تنگستان تولید می‌شود.

خلیلی از وجود نخستین پرورش ماهی در تنگستان خبر داد و گفت: نخستین مجتمع مدار بسته تکثیر و تولید ماهی در خاورمیانه در روستای «چاه پهن» تنگستان راه‌اندازی شده است
منبع: تسنیم

دیدگاه خود را بیان کنید