امحاء تورهای غیرمجاز پلاستیکی ماهیگیری در چابهار

یک‌شنبه ۲۲ شهریور ۱۳۹۴  ۰ نظر   ۴۹ بازدید

امحاء تورهای غیرمجاز پلاستیکی ماهیگیری در چابهار
معاون صید و بنادر ماهیگیری اداره کل شیلات سیستان و بلوچستان در جلسه‌ای که با فرماندهان پایگاه‌های یگان حفاظت آبزیان در بنادر ماهیگیری برگزار شد بر توقیف تورهای پلاستیکی و غیرمجاز و برخورد با متخلفان تأکید کرد.
مهرداد میرزایی دراین جلسه گفت: صیادان متخلف با استفاده از تورها و روش‌های ممنوعه صید باعث به دام افتادن گونه‌های ریز آبزیان و از بین بردن چرخه زیستی دریا می‌شوند که البته بسیاری از صیادان نیز به این روش معترض‌اند و با آن مخالفت دارند.
معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات استان بر راه‌اندازی شناور لنج یگان حفاظت و گشت زنی مداوم و بیش از پیش این یگان تاکید کرد و از فرماندهان یگان خواست تا ضمن تذکر دادن به صیادان با متخلفین این امر برخورد کرده و تورهای غیرمجاز آنها را جمع آوری ، امحاء و به کمیسیون تخلفات صیادی معرفی کند.

وی به صیادان اطمینان داد که اداره کل شیلات استان تمام توان خود را جهت حفظ ذخایر دریا و برخورد با متخلفان بکار گرفته و از آنها دعوت کرده با همدلی و همیاری بیشتر، شیلات و سایر دستگاه‌های ذیربط را در این راستا یاری کنند.

این مقام مسئول از صیادان وظیفه‌شناس و متعهد جهت همکاری با این اداره کل و رعایت ضوابط و چهارچوب‌های تعریف شده و ترویج روش‌های صحیح صید و مقابله با متخلفان، تشکر و قدردانی کرد
منبع: ایسنا

دیدگاه خود را بیان کنید