خريد دو فروند شناور پشتيبان صيادي ويژه آبهاي دور

یک‌شنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۴  ۰ نظر   ۴۹ بازدید

خريد دو فروند شناور پشتيبان صيادي ويژه آبهاي دور
مدیر کل دفتر بنادر ماهیگیری سازمان شیلات ایران از تخصیص اعتبار برای خرید دو فروند شناور پشتیبان صیادی ویژه آبهای دور خبر داد.
محسنعلی گلشنی گفت : یکی از مهمترین نیازهای صیادی در آبهای دور وجود شناورهای پشتیبان است تا در موقع لزوم بتوانند به شناورهای صیادی فعال در اقیانوس خدمات رسانی کنند.
مدیر کل دفتر بنادر ماهیگیری سازمان شیلات ایران افزود : تاکنون موفق به جذب 200 میلیارد ریال اعتبار برای خرید دو فروند شناور پشتیبان صیادی شده ایم.
وی گفت : مبلغ مورد نیاز برای خرید شناورهای پشتیبان از طرح توسعه مکران و از محل اعتبارات سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران تامین شده است.
گلشنی تاکید کرد: این شناورهای پشتیبان به شناورهای صیادی که در فواصل دورتر از هزار مایلی از ساحل به صیادی فعالیت دارند، خدمات ارائه خواهد داد.
وی اظهار داشت: با این اقدام دیگر لازم نیست شناورهای صیادی برای تامین مواد غذایی و همچنین سوخت به ساحل بازگردنند بلکه شناورهای پشتیبان خواسته های آنها را تامین خواهند کرد.
مدیر کل دفتر بنادر ماهیگیری سازمان شیلات ایران گفت : همچنین شناورهای پشتیبان ،ماهیان صید شده توسط شناورها را به ساحل انتقال دهند.
وی گفت: به این ترتیب صیادان می توانند بدون اتلاف وقت به صیادی بپردازند و صید آنها افزایش می یابد.
گلشنی با اشاره به اینکه این شناورهای پشتیبان به زودی خریداری خواهد شد،تصریح کرد:
بهره برداری از این شناورها بسیار مورد استقبال صیادان قرار خواهد گرفت و رضایت آنها را به دنبال خواهد داشت.
وی گفت: امیدواریم با تخصیص اعتبارات لازم شرایطی فراهم شود تا شناورهای پشتیبان بیشتری خریداری کنیم.
به گفته این مقام مسئول در سازمان شیلات ایران هم اکنون توجه به صیادی در آبهای دور بسیار مورد توجه قرار گرفته است که امیدواریم با برنامه ریزی های در حال انجام بتوانیم برای توسعه هر چه بیشتر این امر موفق عمل کنیم.
وی به صید تن ماهیان در اقیانوس هند اشاره کرد و گفت: هم اکنون افزایش صید این گونه ماهیان به یکی از مهمترین اهداف سازمان شیلات تبدیل شده است که امید می رود شاهد تحقق این امر مهم باشیم.
گلشنی تاکید کرد: توسعه صیادی در آبهای دور نیازمند همکاری نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز هست تا صیادان با اطمینان خاطربیشتری به صیادی اقدام کنند
منبع: واحد مرکزی خبر

دیدگاه خود را بیان کنید