بندر صيادي تيس ساخته مي شود

یک‌شنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۴  ۰ نظر   ۵۴ بازدید

بندر صيادي تيس ساخته مي شود
مدیر کل دفتر بنادر ماهیگیری سازمان شیلات ایران به ساخت بندر صیادی تیس با مشارکت منطقه آزاد چابهار اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه شغل اصلی بومیان این روستا صیادی است اما متاسفانه این بندر تجهیزات صیادی ندارد.
محسنعلی گلشنی با تاکید بر اینکه ساخت بندر صیادی در این روستا یکی از ضروریات محسوب می شود، اذعان داشت: به زودی عملیات مطالعاتی احداث این بندر صیادی بر اساس تفاهم با منطقه آزاد چابهار در این منطقه آزاد آغاز خواهد شد.
مدیر کل دفتر بنادر ماهیگیری سازمان شیلات ایران عنوان کرد: پس از اتمام مطالعات، عملیات احداث بندر صیادی تیس بلافاصله آغاز خواهد شد و امید می رود تا دو سال آینده شاهد بهره برداری از این بندر صیادی در ساحل دریای عمان باشیم.
به گفته گلشنی با ساخت این بندر صیادی، ضمن ایجاد اشتغالزایی ظرفیت صید در استان سیستان و بلوچستان نیز افزایش خواهد یافت.
این مقام مسئول در سازمان شیلات ایران تاکید کرد: ساخت بندر صیادی زرآباد به عنوان یکی از مهمترین بنادر صیادی کشور به اتمام رسیده است.
وی گفت: عملیات ساخت بندر صیادی پژم نیز به زودی به اتمام خواهد رسید و مدیریت و بهره برداری آن همچون سایر بنادر صیادی استان به بخش خصوصی واگذار می شود.
مدیر کل اداره شیلات استان سیستان و بلوچستان اظهار داشت: هم اکنون صیادان استان در بنادر صیادی هفت تیر، رمین، پسابندر، زرآباد، پزم،تنگ ، کنارک و بریس فعالیت دارند.
منبع: واحد مرکزی خبر

دیدگاه خود را بیان کنید