ضرورت نگهداری انواع ماهی و میگو در کنار پودر یخ

سه‌شنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۴  ۰ نظر   ۴۲ بازدید

ضرورت نگهداری انواع ماهی و میگو در کنار پودر یخ
معاون سلامت دامپزشکی استان بوشهر گفت: در تمامی مراحل صید، حمل‌و‌نقل، فروش، خرید و نگهداری میگو رعایت زنجیره سرد از اهمیت بالایی برخوردار است.
محمدمهدی سیمرونی در بوشهر با توجه به آغاز فصل صید میگو در خصوص شرایط بهداشتی عرضه این محصول اظهار داشت: در تمامی مراحل صید، حمل‌ونقل، فروش، خرید و نگهداری میگو رعایت زنجیره سرد با توجه به اینکه فسادپذیری آبزیان نسبت به دیگر فرآورده‌های خام دامی بیشتر بوده، رعایت زنجیره سرد از اهمیت بالایی برخوردار است.
معاون سلامت اداره نظارت بر بهداشت عمومی اداره‌کل دامپزشکی استان بوشهر تأکید کرد: نگهداری انواع ماهی و میگو در کنار پودر یخ الزامی است و در واقع پودر یخ دمای لازم را برای نگهداری یک آبزی تازه و باکیفیت فراهم می‌کند.

سیمرونی در خصوص مشخصات ظاهری میگوی سالم و درجه‌یک توضیح داد: رنگ میگوی تازه و سالم شفاف و روشن است درحالی‌که در میگوی کهنه و رو به فساد رنگ سر و سینه، پوست و دم به سمت سیاه‌شدگی می‌رود و در میگوی سالم بدن قوام محکمی دارد به‌طوری‌که سر و سینه، دم، پاها، آنتن‌ها و چشم‌ها محکم و متصل‌به‌هم هستند، اما در میگوی کهنه اندام‌های ذکرشده به‌ سهولت از هم جدا می‌شوند.

وی در خصوص وضعیت چشم‌ها و همچنین بوی میگوی سالم و تازه تصریح کرد: در میگوی تازه چشم میگو براق، شفاف و محکم و همچنین میگو بوی جلبک‌های دریایی و یا آب دریا می‌دهد درحالی‌که در میگوی کهنه یا فاسد تقریباً چشم‌ها از بین رفته و بدن میگو بوی تهوع‌آور و آزاردهنده‌ای دارد.

سیمرونی در پایان ضمن تأکید دوباره بر عرضه ماهی و میگو در کنار پودر یخ افزود: از عموم هم استانی‌ها تقاضا داریم ضمن مدنظر قرار دادن موارد فوق در هنگام خرید میگو و دیگر محصولات آبزی، هرگونه تخلف در عرضه بهداشتی این محصولات را از طریق شماره تلفن 1512 (مرکز پاسخگویی دامپزشکی) یا سامانه پیامکی 30002849 به واحد نظارت بر بهداشت عمومی اداره‌کل دامپزشکی استان بوشهر اطلاع داده تا اقدامات لازم در این زمینه به عمل آید
منبع: فارس

دیدگاه خود را بیان کنید