عمران سواحل مکران در برنامه ششم توسعه مورد توجه ویژه ای قرار گرفته است

پنج‌شنبه ۱۲ شهریور ۱۳۹۴  ۰ نظر   ۴۲ بازدید

عمران سواحل مکران در برنامه ششم توسعه مورد توجه ویژه ای قرار گرفته است
استاندارهرمزگان گفت: بخشی از اسناد راهبردی برنامه ششم توسعه اقتصادی کشور در زمینه موضوعات خاص از جمله مکان محور به عمران و آبادانی سواحل مکران اختصاص دارد.
جاسم جادری در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه با اشاره به تاکیدات رهبرمعظم انقلاب در خصوص سواحل مکران اظهار کرد: احداث بندر به وسیله بخش خصوصی، اجرای طرح های شیلاتی و فعالیت منطقه آزاد تجاری جاسک بعنوان محورهای اساسی (اقتصاد دریامحور) در این زمینه مطرح هستند.
وی با تاکید بردریامحور بودن برنامه های اقتصادی این استان تصریح کرد: دسترسی به توسعه متوازن نیز تنها با جهت گیری و سوق دادن برنامه ها به سمت و سوی این حوزه اتفاق می افتد
نماینده عالی دولت در هرمزگان یادآور شد: تاکنون نیز در زمینه حمل و نقل دریایی، استانداردسازی شناورهای مسافربری، نوسازی ناوگان صیادی، کشتی سازی، خرید شناورهای مخصوص صید فانوس ماهیان با اختصاص 200میلیون دلار از سوی صندوق توسعه ملی دستاوردهای خوبی در این استان داشته ایم که با توجه به برنامه های دولت تدبیر و امید می توان آینده ای بهتر را نیز برای آن متصور بود.
جادری خاطرنشان ساخت: رونق صنعت کشتی سازی و صنایع فراساحل، افزایش ظرفیت مجتمع بندری شهید رجایی و همچنین طرح های شیلات در خصوص پرورش ماهی در قفس نشان می دهد که در زمینه اجرای طرح های توسعه ای با رویکرد اقتصاد دریا محور در این استان نه تنها ناکام نبوده ایم بلکه دستاوردهای مناسبی نیز داشته ایم.
وی در ادامه با اشاره به موافقت دولت با ایجاد منطقه آزاد تجاری در شرق هرمزگان با محوریت جاسک ابراز داشت: بخش خصوصی نیز با استقبال از برنامه های دولت تدبیر و امید در خصوص عمران سواحل مکران درخواستی در زمینه ساخت بزرگ ترین بندرتجاری در سواحل غرب این شهرستان(کوه مبارک) ارائه کرده است.
استاندار هرمزگان با استقبال ازبخش خصوصی گفت: سواحل شرق هرمزگان با محوریت «کوه مبارک» به دلیل عمق زیاد آب ( 100تا200متر)، قرارگیری دربالادست بنادر امارات متحده عربی و همچنین نزدیکی به خطوط کشتیرانی مناسب ترین مکان برای این منظور است.
در ادامه این جلسه رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان نیز با تشریح برنامه های دولت در زمینه تدوین برنامه ششم توسعه اقتصادی کشور ابراز داشت: 30 شورای بخشی و فرابخشی با همراهی 30 شورای برنامه ریزی استانی تهیه اسناد فرابخشی و موضوعات خاص را برعهده دارند.
صالح دریانورد از مدیران دستگاه های دولتی این استان خواست ضمن ارتباط با وزارتخانه های خود از تجربه دیگر استان ها نیز برای این منظوراستفاده کنند
منبع: ایرنا

دیدگاه خود را بیان کنید