افزايش ميزان توليد ماهي در اردبيل تا 20هزار تن

پنج‌شنبه ۱۲ شهریور ۱۳۹۴  ۰ نظر   ۴۵ بازدید

افزايش ميزان توليد ماهي در اردبيل تا 20هزار تن
مدیرکل شیلات و آبزیان استان اردبیل از افزایش میزان تولید ماهی در این استان به 20 هزار تن در سه سال آینده خبر داد.
میرآرمان واعظی گفت: هم اکنون سالانه هفت هزار تن انواع ماهی در استان تولید می شود و اردبیل در زمینه تولید آبزیان از مناطق برتر غیر ساحلی کشور است.
وی اظهار کرد: از مجموع هفت هزار تن ماهی تولید شده سالانه در استان دو هزار و 500تن مربوط به مشگین شهروهزارتن در پارس آباد است و این دوشهرستان در این زمینه تولید آبزیان رتبه اول ودوم استان را دارند.
وی با اشاره به وجود 222 استخر پرورش ماهیان سردابی و 28استخر پرورش ماهیان گرمابی درمشکین شهرو36 واحد پرورش ماهی گرم آبی و سرد آبی با تولید سالانه یک هزار و 380 تن درپارس‌آباد گفت: تولیدات ماهی استان اردبیل علاوه بر عرضه م در بازار استان، حجم قابل توجهی از تولیدات این منطقه به استان های همجوار نیز صادر می شود.
وی با بیان اینکه به برکت وجود رودهای دائمی و فصلی و همچنین کانال های بزرگ آبیاری و اقلیم مناسب، در مناطق مختلف استان،اردبیل قطب پرورش و تولید ماهی در کشور شده است افزود: اجرای طرح‌های پرورش آبزیان سردابی و گرمابی در این استان علاوه بر سود آوری برای منطقه، زمینه اشتغال دهها نفر سرانه مصرف ماهی را به هفت کیلوگرم رسانده که فاصله چندانی با استاندارد جهانی ندارد
منبع: واحد مرکزی خبر

دیدگاه خود را بیان کنید