تولید 5 هزار تن ماهی در آذربایجان‌شرقی

جمعه ۱۶ مرداد ۱۳۹۴  ۰ نظر   ۵۴ بازدید

تولید 5 هزار تن ماهی در آذربایجان‌شرقی
مدیرکل شیلات آذربایجان‌شرقی میزان تولید ماهی در استان را پنج هزار تن اعلام کرد و گفت: سرانه مصرف ماهی در استان از 100 گرم در سال هفتاد و سه به 5.5 کیلوگرم در سال‌جاری افزایش یافته است.
محمد صمدزاده در نخستین جشنواره طبخ ماهی در مراغه در تالار شهید بهشتی مراغه هدف از برگزاری این جشنواره را افزایش آگاهی‌های عمومی مردم و افزایش مصرف ماهی در خانواده‌ها اعلام کرد.
وی با بیان اینکه این جشنواره از ابتدای سال در هفت شهر استان برگزار شده است، افزود: تا پایان سال نیز در 14 شهر دیگر برگزار می‌شود.
صمدزاده گفت: سرانه مصرف ماهی در استان از 100 گرم در سال هفتاد و سه به 5.5 کیلوگرم در سال‌جاری افزایش یافته است.

مدیرکل شیلات آذربایجان‌شرقی، میزان تولید ماهی در استان را پنج هزار تن اعلام کرد و افزود: این میزان ماهی در 400 مزرعه و استخر تولید می‌شود.

وی وسعت استخرهای پرورش ماهی در استان را هفت هزار و 500 هکتار اعلام کرد و گفت: مراغه با تولید 810 تن ماهی قزل‌آلا مقام اول تولید این نوع ماهی در استان را دارد.

جواد نریمانی مدیر جهاد کشاورزی مراغه نیز در این مراسم گفت: امسال یک میلیون و 600 هزار قطعه بچه ماهی در استخرهای دو منظوره کشاورزی مراغه رهاسازی شده است.

اجرای سخنرانی با موضوع نقش آبزیان در سلامت جامعه، نحوه شناسایی و خرید ماهی سالم و وضعیت تولید ماهی در مراغه از دیگر برنامه‌های این جشنواره بود
منبع: فارس

دیدگاه خود را بیان کنید