افزایش مصرف سرانه با اجرای طرح شناسنامه محصولات شیلات

شنبه ۲۱ شهریور ۱۳۹۴  ۰ نظر   ۵۱ بازدید

افزایش مصرف سرانه با اجرای طرح شناسنامه محصولات شیلات
مدیرعامل اتحادیه ماهیان گرم‌آبی سراسر کشور بیان کرد: اجرای طرح شناسنامه‌دار شدن محصولات شیلات و حذف ضایعات و فرآوری عرضه محصول یکی از عوامل مصرف سرانه کشور است.
حسن آقازاده مدیرعامل اتحادیه ماهیان گرم‌آبی سراسر کشور در خصوص عدم افزایش سرانه مصرف آبزیان کشور نسبت به متوسط میانگین جهانی اظهار داشت: عدم فرآوری محصول،‌ کاهش تبلیغات شیلات و دولت و همچنین عدم آگاهی کافی مردم با انواع آبزیان موجب سو‌ء‌استفاده برخی فروشندگان شده به گونه‌ای که بعضا انواع ماهی‌های نامرغوب و ارزان‌قیمت را به عنوان ماهی‌های برند و خوب عرضه می‌کنند.
وی افزود: از چند سال گذشته طرح شناسنامه‌دار کردن محصولات شیلاتی مطرح بوده که متأسفانه شیلات این طرح را عملیاتی نکرده و از سویی مجوز این طرح را نیز به تشکل‌ها نداده است.

آقازاده در ادامه بیان کرد: اجرای طرح شناسنامه‌دار شدن محصولات شیلات، حذف ضایعات تا فرآوری و عرضه محصول در قالب بسته‌بندی می‌تواند یکی از عوامل افزایش سرانه مصرف باشد.

وی در خصوص تأثیر بالا رفتن افزایش دما و کاهش بارندگی در ماهیان گرم‌‌آبی خاطرنشان کرد: ماهیان سردآبی مداوم به تعویض آب نیاز دارند در حالی که ماهیان گرم‌‌آبی کمترین میزان مصرف را به سبب سیستم برگشت و بهینه‌سازی آب دارند به همین خاطر کاهش بارندگی تأثیر چندانی در ماهیان گرم‌آبی ندارد.

مدیرعامل اتحادیه ماهیان گرم‌آبی تصریح کرد: بهترین روش در بحث کمبود آب رفتن به سمت حاشیه دریاها، مداربسته‌ها و پالایش مجدد آب به روش‌های خاص است زیرا حدود 2 هزار و 700 کیلومتر سواحل قابل کشت ماهی در کشور داریم به گونه‌ای که با استفاده از قفس‌های پرورش ماهی می‌توان منابع را برای شهرهای بزرگ که دچار بحران شده‌اند آزاد کرد
منبع: ایرنا

دیدگاه خود را بیان کنید