امسال ۳ تن ماهیان خاویاری صادر می شود

دوشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۴  ۰ نظر   ۵۴ بازدید

امسال ۳ تن ماهیان خاویاری صادر می شود
معاون اول رئیس جمهور با اشاره به اینکه مازندران قطب انواع آبزیان است اظهار امیدواری کرد تا امسال سه تن ماهیان خاویاری صادر شود.
اسحاق جهانگیری ظهر دوشنبه در مراسم افتتاح بزرگترین مزرعه پرورش ماهیان خاویاری با استفاده از دریا در چپکرود جویبار به پرورش ماهیان خاویاری و صادرات آن اشاره کرد و گفت: برای سال جاری پیش بینی سه تن صادرات ماهیان خاویاری را داریم.
وی حمایت از بخش خصوصی را اولویت اصلی دولت است، اظهار داشت: سیاست جدی دولت و وزارتخانه های مختلف حمایت از بخش های خصوصی است.
جهانگیری با اشاره به اقدام مهم بخش خصوصی افزود: با توجه به ورود بخش خصوصی، دولت حمایت های مالی و دیگر موارد را در دستور کار دارد.

وی از مازندران به عنوان قطب تولید انواع ابزیان نام برد و گفت: شیلات ایران نسبت به تامین منابع مالی از محل صندوق توسعه ملی برای پرورش دهندگان ماهی در دستور کار خود دارد.

وی با اشاره به افتتاح بزرگترین مزرعه پرورش ماهیان خاویاری در جویبار بیان کرد: استحصال ماهی در این شرکت بیشتر از دریای خزر است.

معاون اول رئيس جمهور به منظور بازدید و افتتاح چند طرح مهم در استان و حضور در جلسه شورای اداری استان به مازندران سفر کرده است و در اين سفر معاون اول رئيس جمهور از طرح پرورش ماهی در قفس شهرستان نوشهر بازديد کرده و كارخانه نساجی بی بافت كلاردشت را افتتاح کرد.

افتتاح مركز پرورش ماهيان خاوياري قره برون جويبار و بازديد از بندر امير آباد بهشهر از ديگر برنامه های اين سفر است، همچنین بازديد از سد گلورد، افتتاح كارخانه توليد خمير كاغذ از بازيافت صنايع چوب و كاغذ مازندران، سخنرانی در جمع فعالان اقتصادی مازندران و شركت در جلسه شورای اداری استان از جمله برنامه هاي ديگر معاون اول رئيس جمهور و هيئت همراه در سفر به استان مازندران است.
منبع: مهر

دیدگاه خود را بیان کنید