پرورش ماهی قزل آلا اهمیت خاصی برای شهرستان مراغه دارد

دوشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۴  ۰ نظر   ۴۹ بازدید

پرورش ماهی قزل آلا اهمیت خاصی برای شهرستان مراغه دارد
مدیر جهاد کشاورزی مراغه با بیان اینکه پرورش ماهی قزل آلا اهمیت خاصی برای مراغه دارد گفت:باتولید سالانه بیش از ۸۱۰ تن ماهی قزل آلا رتبه اول آذربایان شرقی در این بخش را به خود اختصاص داده است.
محمد نریمانی ظهر دوشنبه در نخستین جشنواره طبخ ماهی در مراغه از تولید بیش از ۸۱۰ تن ماهی قزل آلا در این شهرستان خبر داد و اظهار داشت: این شهرستان با تولید سالانه بیش از ۸۱۰ تن ماهی قزل آلا در استخرهای پورش ماهی، رتبه اول استانی را در تولید این نوع ماهی در اختیار دارد
وی در ادامه با اشاره به اینکه بر اساس پیش بینی های صورت گرفته توسط مدیریت شیلات استان، سال جاری پنج هزار تن انواع ماهی در ۴۰۰ مزرعه و اسخر فعال آذربایجان شرقی تولید خواهد شد، افزود: فعالان حوزه پرورش ماهی در بیش از ۵۰۰ هکتار زمین در استان فعالیت می کنند که با گذشت زمان شاهد پیشرفت فعالان این حوزه هسیم.

مدیر جهاد کشاورزی مراغه در پایان با اشاره به اقدامات صورت گرفته در خصوص افزایش سطح تولید ماهی در این شهرستان تصریح کرد: امسال یک میلیون و ۶۰۰ هزار قطعه بچه ماهی در استخرهای دو منظوره کشاورزی شهرستان مراغه رهاسازی شده است.

به گفته نریمانی شهرستان ویژه مراغه به جهت دارا بودن آب و هوای خوش و بکر پتانسیل خوبی در راستای تولید ماهی قزل آلا را داراست که حمایت مسئولان برای بهره برداری از این ظرفیت ها ضروری است.

گفتنی است نخستین جشنواره طبخ ماهی مراغه در تالار شهید بهشتی برگزار و ۳۰ نفر از بانوان غذاهای تهیه شده با ماهی را به نمایش گذاشتند
منبع: مهر

دیدگاه خود را بیان کنید