رشد 48 درصدی توزیع بچه‌ماهی در استخرهای سیستان و بلوچستان

سه‌شنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۴  ۰ نظر   ۴۹ بازدید

رشد 48 درصدی توزیع بچه‌ماهی در استخرهای سیستان و بلوچستان
مدیرکل شیلات سیستان گفت: برنامه رهاسازی بچه‌ماهی گرمابی در استخرهای سطح استان از اسفندماه پارسال آغاز و تاکنون ادامه دارد.
سیستانی افزود: از زمان شروع این پروژه تاکنون نزدیک به 500 هزار قطعه بچه‌ماهی گرمابی از گونه‌های آمور و کپور در بیش از 480 باب استخر پرورشی ماهی در شهرستان‌های سطح استان توزیع شده است و این روند کماکان ادامه خواهد داشت
وی اظهارکرد: میزان ذخیره‌سازی بچه‌ماهی در استخرهای ذخیره در سال‌جاری نسبت به مدت مشابه پارسال 48 درصد رشد داشته است که پیش‌بینی می‌شود در پایان امسال و ابتدای سال آینده شاهد رشد 50 درصدی تولید ماهی به وزن رسیده از استخرهای مذبور باشیم.

سیستانی بیان کرد: وجود منابع عظیم و تنوع گونه‌های مختلف آبزیان از جمله ذخائر ماهیان زینتی و توده‌های مرجانی از پتانسیل‌های مهم این استان است.

وی با اشاره به استقبال مطلوب آبزی پروران از فعالیت‌های شیلاتی اظهارکرد: آبزی پروران همه ساله با شرکت در کارگاه‌های آموزشی تولید، پرورش و بهداشت آبزیان، ضمن آشنایی با شیوه‌های نوین رشد و تکثیر انواع آبزیان با بیماری‌های شایع ماهیان گرم آبی و سرد آبی و نحوه درمان آنها و اصول برداشت بهداشتی آبزیان آشنا می‌شوند.
منبع: ایسنا

دیدگاه خود را بیان کنید