محققان موسسه اصلاح و تحقیقات شیلات تنها نام موسسه را یدک می‌کشند

یک‌شنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۴  ۰ نظر   ۴۹ بازدید

محققان موسسه اصلاح و تحقیقات شیلات تنها نام موسسه را یدک می‌کشند
رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد با انتقاد از عملکرد موسسه تکثیر، اصلاح و تحقیقات این استان، گفت: اصطلاح موسسه تکثیر، اصلاح و تحقیقات تنها نامی است که محققان استان یدک می‌کشند
جعفر گوهرگانی ظهر امروز در نخستین نشست بررسی پتانسیل‌های ایجاد شهرک تولیدی ماهی‌های زینتی در گچساران اظهار کرد: افزون بر دو سال بیماری VHS مشکلاتی زیادی را برای مزارع پرورش ماهی‌های سردآبی کهگیلویه و بویراحمد ایجاد کرده است.
وی افزود: استان کهگیلویه و بویراحمد دارای رتبه چهارم پرورش ماهی‌های سردآبی در کشور بوده که به دلیل انتشار ویروس VHS افزون بر 50 درصد مزارع پرورش این نوع ماهی تعطیل شده است
رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد با انتقاد از عملکرد موسسه تکثیر، اصلاح و تحقیقات این استان، تصریح کرد: اصطلاح موسسه تکثیر، اصلاح و تحقیقات تنها نامی است که محققان استان یدک می‌کشند و باید در این خصوص توانمندتر و علمی‌تر گام بردارند.

گوهرگانی ادامه داد: انتظار بر این بود مرکز تحقیقات ماهی‌های سردآبی کهگیلویه و بویراحمد در خصوص وضعیت بیماری ماهی‌های سردآبی اقدامات فنی و تخصصی لازم را انجام دهد که اینگونه نشد.

وی افزود: در خصوص اصلاح ماهی‌های سردآبی انتظار برداشتن گامی اساسی از سوی موسسه هستیم تا با این اقدام کمکی به بهره‌برداران این صنف انجام شود تا هیچ ویروس و بیماری نتواند سبب تعطیلی مزارع شود.

گوهرگانی در ادامه عنوان کرد: کهگیلویه و بویراحمد دارای 200 مزرعه پرورش ماهی بوده که 198 مزرعه به پرورش ماهی‌های قزل‌آلا اختصاص دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: آخرین میانگین تولید ماهی در سال 92 به میزان 13 هزار و 500 تن برآورد شده است که با توجه به وضعیت بیماری کنونی امسال با کاهش تولید روبرو شده‌ایم.

گوهرگانی یادآور شد: سه مجتمع پرورش ماهی به ظرفیت 3 هزار تن با پیشرفت فیزیکی بالای 90 درصد در دست اقدام بوده که ظرف دو سال آینده به بهره‎‌برداری می‌رسد.

وی افزود: افزون بر 58 مجوز تأسیس با ظرفیت 3 هزار تن تولید ماهی نیز به متقاضیان واگذار شده است.
منبع: فارس

دیدگاه خود را بیان کنید