تولید 1024 تن ماهی در خراسان‌جنوبی

دوشنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۴  ۰ نظر   ۴۰ بازدید

تولید 1024 تن ماهی در خراسان‌جنوبی
رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال 1024 تن انواع ماهی در خراسان‌جنوبی تولید شود.
هاشم ولی‌پور مطلق اظهار کرد: سال گذشته در خراسان جنوبی تولید 950 تن ماهی پیش‌بینی شد که تولید 941 تن محقق شد.از این میزان 600 تن آبزی گرم آبی و 341 تن آبزی سردآبی بود.
وی ادامه داد: تعداد استخرهای پرورش ماهی در استان 560 باب بود که از این تعداد 61 باب استخر سردآبی و 499 باب استخر گرم‌آبی است
رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه تاکنون در پرورش آبزیان در استان 521 نفر مشغول به کار هستند، اظهار کرد: بیشترین میزان تولید ماهی مربوط به شهرستان قاین با تولید 144 تن است. میزان سرانه آبزیان در خراسان‌جنوبی طی سال 93 ، 3.24 کیلوگرم به ازای هر نفر است.

وی با اشاره به برنامه‌های سازمان جهاد کشاورزی در حوزه شیلات و آبزیان، تصریح کرد: کشت فرا سرزمینی در کشور افغانستان، داده آمایی واحدهای تولیدی، گسترش سیستم‌های پرورش متراکم و فوق متراکم، توسعه فرهنگ تولید و مصرف آبزیان، توسعه آبزی پروری و آب بندان و انجام مطالعات برای پتانسیل‌سنجی از برنامه‌های امسال سازمان است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی تاکید کرد: برای افزایش سرانه ماهی در خراسان‌جنوبی تاکنون، برگزاری دوره‌های آموزشی طبخ آبزیان ویژه بانوان برگزار شد. ماهیان تولید شده در خراسان‌جنوبی از نوع سردآبی، قزل آلا، کپور گرم‌آبی، معمولی آموز و فیتوفاگ است
منبع: ایسنا

دیدگاه خود را بیان کنید