برنامه ريزي براي توليد 300 هزار تن آبزي پروري در برنامه ششم توسعه

یک‌شنبه ۱۵ شهریور ۱۳۹۴  ۰ نظر   ۴۸ بازدید

برنامه ريزي براي توليد 300 هزار تن آبزي پروري در برنامه ششم توسعه
قائم مقام سازمان شیلات ایران گفت : تولید 300 هزار تن آبزی پروری در برنامه ششم توسعه کشور برنامه ریزی شده است.
آقای حقیقی امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیر کل شیلات خوزستان در اهواز افزود : از این میزان 200 هزار تن پرورش ماهی در قفس و 100 هزار تن تولید آبزیان در آب های شور و لب شور می باشد.
وی با اشاره به اینکه نگاه ویژه ای به صنایع تبدیلی و زنجیره ای آبزیان در برنامه ششم توسعه شده است اظهارداشت : نیاز است سرمایه گذاران برای تحقق تولید 300 هزار تن آبزیان و صنایع تبدیلی و زنجیره ای وارد شوند.
قائم مقام سازمان شیلات ایران با اشاره به مشکلات ماهی تیلاپیلا برای صنعت آبزیان و شیلات کشورمان ادامه داد : این ماهی از طریق عراق وارد آب های کشورمان شده است و در حال رایزنی با سازمان محیط زیست برای حل این مشکل و مقابله با این پدیده می باشیم.


آقای حقیقی همچنین گفت : باید با همیاری و همکاری مسئولان و مدیران استانها با مشکل تور و صیدهای غیر مجاز وارد شویم تا این مشکل نیز برطرف شود.


وی با اشاره به ظرفیت های خوزستان در صنعت آبزی پروری و شیلات افزود : در برنامه ششم توسعه برای تولید 50 هزار تن محصول آبزی پروری در استان برنامه ریزی شده است.


در این مراسم با تقدیر از مغینمی مدیر کل و ایرج دوست سرپرست پیشین آقای خون میرزایی به عنوان مدیر کل جدید شیلات استان خوزستان معرفی شد.

شهرهای اهواز ، شوشتر، خرمشهر و دشت آزادگان از عمده شهرهای تولید کننده ماهی دراستان خوزستان هستند .


هم‌اکنون بیش از 490 مزرعه پرورش ماهی در خوزستان فعال است
منبع: واحد مرکزی خبر

دیدگاه خود را بیان کنید